• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403032617846
  • خبرنگار : 71938

نوبخت: فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد/ بیگدلی: تحریم انتخابات نتیجه‌ای نخواهد داشت

نوبخت: فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد/ بیگدلی: تحریم انتخابات نتیجه‌ای نخواهد داشت
عکس: آرشیو

ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوری از سوی حزب اعتدال و توسعه امروز شروع به کار کرد.

به گزارش ایسنا، در افتتاحیه این ستاد محمدباقر نوبخت، دبیر کل حزب اعتدال و توسعه درباره لزوم مشارکت در انتخابات پیش رو اظهار داشت: اگر مردم پای صندوق های رای نیایند، دیگران برایشان رییس جمهور انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم با دو عذر می‌توانند در انتخابات شرکت نکنند. مورد اول نبود نامزد مورد نظر آن‌هاست و مورد دوم بی اثر بودن اقدامات رییس‌جمهور آینده در تغییر وضع موجود است، اما در شرایط فعلی هیچ کدام از این دو عذر وجود ندارد.

نوبخت درباره ویژگی‌های رئیس جمهور گفت: رییس جمهور مورد نظر باید از نظر علمی در سطح قابل قبولی باشد. آقای پزشکیان عالی ترین درجه علمی و فوق تخصص را داراست. آقای پزشکیان سال‌های زیادی در حوزه اجرا و تقنین در کشور حضور داشته‌اند. پاک‌دست‌تر از آقای پزشکیان سراغ ندارم. ایشان پس از فوت همسرشان تجدید فراش انجام ندادند. فرق می‌کند چه کسی رییس‌جمهور باشد. رییس‌جمهور باید برای معیشت مردم تلاش کند. مردم تبریز به خوبی طعم زحمات آقای پزشکیان را چشیده‌اند.

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه در پایان عنوان کرد: هزینه‌های سازش با غرب، ظالمانه بر عهده یک نفر قرار داده شد. درحالی که تصمیمات خارجی در شورای امنیت ملی اخذ می‌شود. از سوی دیگر این حرف نادرستی است که رییس‌جمهور اختیاری در کشور ندارد و در جایگاه ملت و ریاست جمهوری مثمر اثر خواهد بود.

در ادامه رحمت الله بیگدلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد:  تحریم انتخابات غیر از ضررهای فراوان برای جامعه آثار دیگر ندارد. جامعه اپوزیسیون با تحریم انتخابات، به اهداف خود نخواهند رسید. برنده بازی تحریم، همیشه حزب و گروه حاکم بوده است. وقتی هشت سال دولتی بر عهده جریانی خاص قرار گیرد، این افراد عملا در آینده کشور نقشی نخواهند داشت. در انتخابات اخیر مجلس نیز آن را تحریم نکردیم. بر خلاف برخی جبهه‌ها که آن را تحریم کردند و از نامزدهای مستقل که گرایش به اصلاحات داشتند، حمایت کردیم و در زنجان نیز در کمال ناباوری موفق شدیم.

بیگدلی در پایان یادآور شد: قطعا انتخابات ۱۴۰۳ باید پرشور برگزار می‌شد و شورای نگهبان نیز عملکرد خوبی در این زمینه داشت. خوشحالیم که یک نامزد شایسته در کارزار انتخاباتی بیشتر نداریم و دیگر نگران کنار کشیدن نامزدی نیستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha