• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402081611727
  • خبرنگار : 50034

تثبیت بیش از ۱۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در همدان

تثبیت بیش از ۱۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در همدان

ایسنا/همدان مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از رفع تداخل ۷۱۸ پلاک حدود ۶۰ درصد از پلاک‌های استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸۵ هزار و ۸۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان تثبیت شده است.

فرهنگ زمانی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۲۹ مورد مجوز تغییر کاربری مجاز مطرح و به نتیجه رسیده است، اظهار کرد: چندین جلسه در راستای یکپارچه‌سازی اراضی برگزار شده است. 

وی به ۳۳ پرونده مطرح شده در سه جلسه در حوزه موافقت‌های طرح‌های مشمول تبصره ۴ اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز اقدامات درخوری صورت گرفته است. 

زمانی در ادامه از رفع تداخلات ۲۹۵ پلاک از ابتدای سال تاکنون خبر داد و یادآور شد: این مهم بین اراضی کشاورزی و اراضی منابع ملی صورت گرفته، به طوری که این رقم دو برابر سال گذشته نسبت به مدت مشابه است. 

وی با بیان اینکه در مجموع ۷۱۸ پلاک حدود ۶۰ درصد پلاک‌های استان رفع تداخل شده است، اضافه کرد: این میزان از سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۰، ۱۹۶ پلاک بود در حالیکه از سال گذشته تاکنون ۵۲۲ پلاک رفع تداخل شده که رقم بی‌سابقه‌ای در این حوزه را نشان می‌دهد.
 
زمانی با اشاره به اینکه ۱۲۳۴ پلاک در سراسر استان وجود دارد که طبق برنامه تا پایان سال رفع تداخل می‌شود، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۸۵ هزار و ۸۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان تثبیت شده است. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان، وی درباره اجرای احکام قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیرمجاز تأکید کرد: در شهرستان‌های استان بیش از ۳۴ مورد قلع و قمع اجرا شده است. 

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در بخش دیگری خاطرنشان کرد: ۳۸۱ مورد اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ که در حین ساخت و با دستور قضایی و در معیت نیروی انتظامی از تغییر کاربری جلوگیری می‌شود، انجام شده است. 

وی با بیان اینکه ۱۵۴۴ مورد شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز در این بازه زمانی صورت گرفته و برای این تعداد تخلفات اخطار صادر شده است، مطرح کرد: ۲۹۸۸ نفرساعت آموزش برای بهره‌برداران، تشکل‌ها، دهیاری‌ها و سایر موارد و ۱۸۰ دوره آموزشی ویژه کارکنان نیز برگزار شده است. 

زمانی در ادامه از معرفی ۲۹۷ نفر از بهره‌برداران اراضی کشاورزی به ادارات ثبت اسناد در راستای اجرای رفع تداخلات و حدنگاری خبر داد و اظهار کرد: ۸۰۳ مورد از بهره‌برداران در اجرای قانون تعیین و تکلیف اراضی فاقد سند به اداره ثبت اسناد معرفی شده‌اند. 

وی بیان کرد: مردم از طریق قانون تعیین و تکلیف اراضی فاقد سند یا از طریق قانون کاداستر اقدام و اسناد افرازی دریافت کنند همین‌طور در زمینه یکپارچه‌سازی اراضی اقدامات لازم را مد نظر داشته باشند چراکه کشاورزی اقتصادی و افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد. 

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان همدان تغییر کاربری‌های مجاز را در راستای تولید و اشتغالزایی دانست و یادآور شد: صدور این مجوزها مبنای بسیاری از تولیدات و ایجاد واحدهای تولیدی در استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha