• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403023022260
  • خبرنگار : 50024

سخنگوی شورای شهر:

مترو، نظام معابر شهری کرج را تغییر می‌دهد

مترو، نظام معابر شهری کرج را تغییر می‌دهد

ایسنا/البرز سخنگوی شورای شهر کرج گفت: با راه‌اندازی ایستگاه‌های مختلف قطار شهری، شاهد کاهش ترافیک در مسیرهایی خواهیم بود که تردد و تراکم پذیری بالایی دارند.

به گزارش ایسنا، عمار ایزدیار ظهر روز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت در نشست خبری پروژه خط ۲ قطار شهری کرج اظهار کرد: بدون شک با راه اندازی مترو شاهد تغییرات جدی در نظام معابر شهری کرج خواهیم بود.

وی گفت: با راه اندازی ایستگاه‌های مختلف قطار شهری، شاهد کاهش ترافیک در مسیرهایی خواهیم بود که تردد و تراکم پذیری بالایی دارند.

وی با اشاره به اینکه باید ساختار حمل و نقل عمومی در برخی نقاط شهر از جمله ۴۵متری گلشهر وچهار راه طالقانی را تغییر دهیم، افزود: در این راستا اقداماتی صورت گرفته که پیش بینی پایانه مسافربری در طرح تفصیلی آتی کرج یکی از آن‌ها است.

این مسئول اظهار کرد: در طرح تفصیلی آتی، در اراضی پارک جهان فضایی برای مجتمع ایستگاهی و پایانه مسافربری تاکسی پیش بینی شده است.

سخنگوی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه باید بر اساس نوع بهره برداری، منابع و نیاز موجود سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم، گفت: به عنوان مثال تا زمانی که مترو به مرحله اقتصادی و تجاری نرسیده نیازی به تزریق نیروی انسانی در این ساختار نداریم.

وی با توجه به اینکه ما از تهران درخواست کرده‌ایم که شش نفر از راهبران قطار به همراه یک سرپرست را به شهر کرج مامور کنند، بیان کرد: در کنار این افراد نیز شهرداری موظف است در قالب فراخوان از همکارانی که تمایل دارند در این حوزه فعالیت کنند دعوت به کار کند و به آن‌ها آموزش‌ دهد.

ایزدیار با بیان اینکه شهرداری ظرفیت نیروی انسانی بالایی در حوزه‌های پشتیبانی دارد، عنوان کرد: باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به تلاش برای رفع مشکل دپوی مترو در دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: طی مصوبه هئیت دولت دپوی مترو در دانشگاه خوارزمی باید احداث شود و در صدد رفع اختلافات موجود در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه اگر دپوی قطار شهری در پیشاهنگی و کمالشهر ساخته شود بسیار هزینه بر خواهد بود، گفت: به همین دلیل آسان‌ترین راه احداث این مجموعه در دانشگاه خوارزمی است که مصوبه هئیت دولت را هم دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha