• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403023122571
  • خبرنگار : 50022

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی البرز:

حدود ۸۵ درصد پرونده‌های ارجاع شده به کلانتری‌های البرز با مشاوره حل می‌شود

حدود ۸۵ درصد پرونده‌های ارجاع شده به کلانتری‌های البرز با مشاوره حل می‌شود

ایسنا/البرز معاون اجتماعی فرمانده انتظامی البرز با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره در کلانتری‌ها استان، گفت: در فروردین و اردیبهشت امسال چهار هزار و ۶۳۰ پرونده به این مراکز ارجاع شده که حدود ۸۵ درصد این پرونده‌ها به مصالحه منجر و از ورود به پروسه قضایی پیشگیری شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سیدمرتضی موسوی با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: بسیاری از مسائل اجتماعی نشأت گرفته از عدم فرهنگ‌سازی و ناآگاهی افراد است. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این سال‌ها باورها و تمایلات را در میان نسل جدید تغییر داده است. این زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را بیشتر کرده است. تا در فضای مجازی تولید محتوای مناسب نکنیم با این مسائل مواجه خواهیم بود.

وی افزود: این وضعیت می‌طلبد که همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی دست به دست هم دهند و به صورت متحد و منسجم ریل گذاری و برنامه‌ریزی کنند تا به هدف برسند.

سرهنگ موسوی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از اختلافات میان افراد با مشاوره‌های تخصصی قابل رفع است؛ گفت: پلیس با همین نگاه با ایجاد مراکز مشاوره به ارائه خدمات مشاوره حضوری و تلفنی پرداخته است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۸ کلانتری در سطح استان دارای مشاوره است که طی دو ماهه اول امسال چهار هزار و ۶۳۰ پرونده به بخش مشاوره این کلانتری‌ها ارجاع شده و خوشبختانه ۸۴.۵ درصد این پرونده‌ها به مصالحه ختم و از ورود پرونده به پروسه قضایی پیشگیری شده است.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه خدمات مشاوره پلیس رایگان است؛ ادامه داد: متقاضیان می‌توانند برای بهره‌مندی از مشاوره تلفنی با شماره ۰۹۶۵۸۰ تماس بگیرند که طی این دو ماه ۱۰۸ مشاوره تلفنی به متقاضیان ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۵۳ نفر هم از خدمات مشاوره حضوری مراکز مشاوره پلیس بهره‌مند شده‌اند.

حدود ۸۵ درصد پرونده‌های ارجاع شده به کلانتری‌های البرز با مشاوره حل می‌شود

توان جهاد دانشگاهی برای نقش‌آفرینی در حل مسائل البرز

دکتر غلامرضا اسکندریان سرپرست جهاد دانشگاهی البرز هم در این دیدار به تشریح توانمندی‌های جهاد دانشگاهی استان پرداخت و گفت: جهاد دانشگاهی استان البرز با فعالیت در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال از تجربه و توان خوبی برای نقش‌آفرینی در حل مسائل استان برخوردار است.

اسکندریان با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی بخشی از نقش خود در ایجاد اشتغال را با مهارت‌آموزی دنبال کرده است. به عنوان نمونه ما در این مدت دوره‌هایی را ارائه کرده‌ایم که بعد از اتمام آن نزدیک به ۸۰ درصد فراگیران با تکیه بر مهارتی که یاد گرفته‌اند مشغول به کار شده‌اند.

وی به فعالیت تخصصی جهاد دانشگاهی البرز در حوزه مسائل اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: این نهاد با در اختیار داشتن گروه‌های پژوهشی تخصصی، از توان خوبی برای نقش‌آفرینی در حل مسائل اجتماعی استان برخوردار است و در این سال‌ها نقش موثری ایفا کرده است.

اسکندریان با اشاره توجه ویژه جهاد دانشگاهی به مسئولیت اجتماعی، خاطرنشان کرد: فعالیت نمایندگی بانک خون بند ناف البرز در راستای همین مسئولیت اجتماعی است و تاکنون نزدیک به پنج هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha