• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403031308571
  • منبع : مطبوعات

روزی یک ساعت کار کن، ماهی ۴۰۰میلیون تومان دربیار!

روزی یک ساعت کار کن، ماهی ۴۰۰میلیون تومان دربیار!

«روزی یک ساعت کار کن، ماهی ۴۰۰میلیون تومان دربیار!»، «ماهی ۴۰میلیون درآمد تا شهریور... کپشن رو بخون کلمه مسیر رو کامنت کن، کمکت می‌کنم به این درآمد برسی»، «توی خونه بشین ماهی ۵۰ میلیون تومن دربیار چجوری؟ عدد۳ رو کامنت کن تا بهت بگم!»، «من دیر متوجه شدم ولی تو اینو بدون... با انجام این ۵کار هرماه بالای ۱۰۰میلیون تومان درآمد در سال۱۴۰۳ می‌تونی کسب کنی، کلمه شغل رو کامنت کن...»

به گزارش ایسنا، آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش روزنامه همشهری از فعالیت اینفلوئنسرهایی است که با وعده ثروت‌آفرینی جیب مردم را خالی می‌کنند:

همه می‌خواهند ما پولدار شویم. باورتان نمی‌شود؟ بهتر است سری به فضاهای مجازی پرطرفدار بزنید و بعد از گشت‌وگذار در بازار داغ آرزوفروشی، ببینید چطور شکارچیان، ‌جوان‌های در حسرت یک‌شبه پولدارشدن را از صبح تا شب به روش‌های مختلف فریب می‌دهند و از این طریق به ثروت می‌رسند.
روش همگی هم در شکار مشتری‌هایشان یکی است؛ استفاده از صحبت‌های انگیزشی و مثبت‌اندیشی به‌عنوان طعمه قلاب ماهیگیری‌شان. البته الحق والانصاف باید گفت تلاش شبانه‌روزیشان در تولید محتوای میخکوب‌کننده قابل تحسین است اما نکته قابل توجه اینجاست، کسی که به آرزوی پولدارشدنش می‌رسد خود همین فروشندگان بسته‌های کذایی ثروت‌آفرینی هستند نه خریداران دلباخته پول یک‌شبه!

چطور این بسته‌ها را می‌فروشند؟
برای اینکه ببینیم این بسته‌های معجزه‌گر ثروت‌آفرینی چه در چنته دارند و شیوه فروش آنها به آرزومندان پول و ثروت چگونه است، با چند نفر از این اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کردیم. مرحله نخست درج شماره تماس بود و انتظار برای برقراری تماس کارشناس مربوطه و انجام مشاوره رایگان! سؤالات محوری مشاور حول رضایت یا عدم‌رضایت از وضعیت موجود، انگیزه برای تغییر شرایط و ترسیم دنیایی زیبا با پول بود. آدم را یاد شیرین‌زبانی‌های گربه‌نره و روباه مکار در داستان پینوکیو و درخت پولش می‌انداخت.
مرحله بعد پیشنهاد گوش‌دادن ۳قسمت از فایل‌های آموزشی بسته و درصورت رضایت خرید ‌بسته! شنیدن قسمت اول جذابیت زیادی داشت شاید چون صحبت‌ها با چنان هیجانی بیان می‌شد که احساس می‌شود هر کسی در زندگی نیاز به یک‌بار شنیدن چنین حرف‌هایی دارد. این بسته طبق معرفی مربی دوره باید شامل آموزش بخش‌های مختلفی اعم از مسیر و راه ثروت، ساختن ذهن ثروت‌ساز، چطور استایلی ثروت‌ساز داشته باشیم؟ قوانین ثروت‌سازی‌ چه هستند؟ و مهارت‌های ثروت‌سازی‌ کدامند؟ پس از اعلام نظر مثبت برای خرید بسته ثروت‌آفرینی وقتی فایل‌های صوتی را گوش دادیم، متوجه شدیم تمام مباحث بخش نخست با تغییر نحوه گفتار تکرار می‌شود و در انتها یک پاراگراف به بیانات هیجانی مربی اضافه می‌شود و این روند تکرار و تکرار در مراحل بعدی ادامه دارد. فایل‌های صوتی مجموعه‌ای جمع‌آوری‌شده از چند کتاب انگیزشی بود و در هیچ‌کدام راهکار و شیوه‌ای که حاصلش کسب درآمد بیشتر باشد، وجود نداشت.پیشنهاد مربی برای دریافت و خرید پکیج شماره بعد و تکمیل آموخته‌ها و کسب نتیجه بیشتر آدمی را سر دوراهی ادامه‌دادن یا ندادن قرار می‌دهد! اینجاست که اگر کمی باهوش باشی، متوجه می‌شوی چه کلاهی سرت رفته است.
البته در این میان افراد زیادی هم هستند که با وجود تمایل به خرید این ‌بسته‌ها که اغلب قیمتی بین ۲ تا ۵‌میلیون تومان دارند، به‌خاطر در اختیار نداشتن پول کافی انصراف خود را اعلام می‌کنند، اما آنها که طعمه خود را به دام انداخته‌اند با ترفندهایی چون فروش اقساطی و پرداخت وجه از نخستین درآمد میلیونی فرد، او را وسوسه می‌کنند به تکمیل مراحل خرید.

حواستان باشد
گروه دیگری از این افراد با تهیه ویدئوهای ناقص و مبهم از برخی سایت‌های کاریابی وعده درآمد ۴۰‌ تا ۵۰میلیونی از این سایت‌ها می‌دهند اما اعلام نام این سایت‌ها را منوط به پرداخت مبالغ قابل‌توجه توسط متقاضیان می‌کنند. تازه بعد از واریز وجه است که افراد متوجه می‌شوند کافی بود عنوان سایت‌های کاریابی یا استخدامی در گوگل جست‌وجو می‌کردند تا پیدایشان کنند. نکته غم‌انگیزتر این است که پول‌درآوردن از این سایت‌ها هم اگر تخصص و هنری نداشته باشید محال است؛ پس حواستان باشد!

همه دنبال سرابیم
علی، جوان ۳۲ساله‌ای است که می‌گوید نمی‌دانم این انگیزه پولدارشدن آن‌هم یک‌شبه چیست که با وجود تجربه‌های تلخ باور این پیج‌ها باز هم امیدواریم از طریق آموزش‌های آنها به پول زیاد برسیم: «از ۲۴سالگی صدها بسته ثروت‌آفرینی را از پیج‌های مختلف خریداری کردم که اگر پول همه این پکیج‌ها را به یک سرمایه اولیه تبدیل کرده بودم، الان می‌توانستم کاری کوچک برای خودم‌ شروع کنم.»
او معتقد است اینکه انتظار داشته باشیم با خرید این ‌بسته‌ها برای خود کسب‌وکاری راه بیندازیم یا به پول و ثروتی دست یابیم، محال است.

سفرهای قسطی برای تولید محتوای جذاب
البته خیلی‌هایشان برای اینکه تصویر واقعی‌تری از زندگی لاکچری خود در پیج‌های آرزوفروشی‌شان به اشتراک بگذارند، با تورهای مسافرتی اقساطی سفری به کشورهایی مانند مالدیو، امارات، ترکیه و... می‌کنند و با استوری‌ها و تصاویری که به اشتراک می‌گذارند و دلبری‌های فضای مجازی، چندبرابر پول این سفرها را به جیب می‌زنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha