• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403031308984
  • خبرنگار : 71553

وزیر راه اعلام کرد

سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری در چابهار/ رشد ۴۵ درصدی ترانزیت

سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری در چابهار/ رشد ۴۵ درصدی ترانزیت

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه فاز اول توسعه بندر چابهار به بهره برداری رسیده است، گفت: قرار بود فاز دوم این پروژه به شرکت های داخلی واگذار شود که در این راستا بنیاد مستضعفان و شرکت کشتیرانی با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری فاز دوم را اجرا خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش در آیین افتتاح متمرکز ٢٧ پروژه دریایی و بندری و آغاز علمیات اجرایی ٢٣ پروژه زیرساختی در بنادر اظهار کرد: در راستای توسعه سیاست‌های اقتصاد دریا محور از همان روزی که این سیاست‌ها از سوی معظم رهبری ابلاغ شد در دستور کار شهید جمهور قرار گرفت و بر اجرای این سیاست‌ها تاکید داشت و به بخش های مختلف ابلاغ کرد تا  سریع‌تر پروژه ها و برنامه کار تعریف شود.

وی افزود: موضوع دیگری که تاکید رئیس جمهور شهید بود و ما نیز آن را در دستور کار قرار دادیم استفاده از مشارکت بخش خصوصی در این بخش است.تاکید داریم که هم سرعت بهره برداری از پروژه ها باید افزایش یابد و هم جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بیشتر شود. سرمایه گذاری در بخش بنادر جزو سرمایه گذاری جذاب برای کشورهای مختلف است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توسعه ۲۷شهر ساحلی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و رئیس جمهور شهید نیز یکی از مشوقان اصلی این طرح بودند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: سال گذشته در ترانزیت جاده ای که مبدا و مقصد بنادر کشور بودند ۵۸درصد رشد داشتیم و امسال رشد ۴۵درصدی در دوماه نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم که این یعنی زیرساخت ها ترانزیت روز به روز در حال توسعه است.

بذرپاش در بخش دیگری از صحبت هایش به توسعه ناوگان و شناورهای تجاری دریای شمال و جنوب اشاره کرد وگفت:امروز با دارا بودن ۸۰ فروند شناور در دریای خزر، از نظر تناژ با ناوگان دریایی تجاری روسیه برابری می‌کنیم. این توسعه باید ادامه یابد و در سواحل جنوی نیز اتفاق بیوفتد.

وی در ادامه گفت: توسعه اسکله‌ها به‌ویژه اسکله‌ها و بنادر محلی، همچنین برنامه‌های توسعه بنادر موجود باید ادامه یابد تا شاهد افزایش اشتغال در این مناطق باشیم. همچنین در حوزه ایمنی بخشی به بنادر کشور اتفاق بزرگی افتاده است و همواره نیز توصیه می کنیم که بنادر کشور باید برای سرمایه گذاری ایمن باشد وتوسعه سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌ها، احداث سیلوهای نگهداری، توسعه انبارهای مکانیزه و آماده‌سازی زمین‌ها و واگذاری آنها، سرمایه‌گذاری نیز بایستی ادامه دار باشد.

وزیر راه و شهرسازی  در ادامه به توسعه بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد و گفت:با انعقاد قرارداد جدید با هندی‌ها تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل می شود. همچنین موافقتنامه فاز دوم بندر شهید رجایی نهایی شده است. قرار بود فاز دوم به شرکت های داخلی واگذار شود که در این راستا بنیاد مستضعفان و کشتیرانی با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری فاز دوم را اجرا خواهند کرد.

وی همچنین در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال خط آهن زاهدان_چابهار را به بهربداری برسانیم.

در این مراسم همچمیم علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امروز ۲۷ پروژه دریایی با ارزش روز بیش از ١۵ همت به افتتاح می‌رسد، گفت: امروز شاهد آغاز علمیات اجرایی ٢٣ پروژه بزرگ در استان‌های ساحلی با ارزش ۵٧ همت هستیم که با اجرای این پروژه‌ها تحول عظیم در دریایی کشور ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha