• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۹
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403032012769
  • خبرنگار : 71420

جغرافیای لیگ برتر فوتبال بزرگتر شد/ رقابت نمایندگان ۱۱ استان برای جام

جغرافیای لیگ برتر فوتبال بزرگتر شد/ رقابت نمایندگان ۱۱ استان برای جام

هنوز لیگ بیست و چهارم شروع نشده است اما در همین ابتدا می‌توان گفت که یکی از ویژگی‌های مهم آن این است که در این لیگ استان‌های بیش‌تری نسبت به دوره‌های قبلی درگیر لیگ برتر هستند.

به گزارش ایسنا، تاکنون ۲۳ فصل از لیگ برتر فوتبال برگزار شده است و در این سال‌ها به جز تهران، خوزستان، اصفهان و تبریز که همیشه تیم یا تیم‌هایی در لیگ برتر داشتند، استان‌های دیگر در برخی ادوار دارای تیم بوده‌اند که این حضور گاهی کم و گاهی هم زیاد بوده است.

لیگ برتر ابتدا ۱۴ تیمی بود تا این که سازمان لیگ فوتبال تصمیم گرفت فصل چهارم  این مسابقات را با ۱۶ تیم برگزار کند. از فصل هشتم رقابت‌ها مقرر شد که ۱۸ تیم در لیگ برتر حضور داشته باشند.

پس از چند سال برگزاری لیگ برتر با ۱۸ تیم، مشخص شد که این تعداد تیم برای لیگ برتر فوتبال ایران زیاد است و مشکلات فراوانی در برگزاری مسابقات پیش آمد و از این رو تصمیم گرفته شد که از فصل سیزدهم، لیگ برتر با ۱۶ تیم برگزار شود.

در ادوار ۱۸ تیمی لیگ برتر تعدد استان‌های صاحب نماینده در لیگ برتر گاهی تا ۱۳ استان هم رسید که بخشی از این اتفاق به لطف انتقال تیم‌های پاس به همدان، صبا به قم، پیکان به قزوین و سایپا به البرز بود.

در ادوار ۱۶ تیمی اما بیشترین تعداد استان‌های دارای نماینده در لیگ برتر ۹ استان بود که حالا با راهیابی خیبر خرم‌آباد و چادرملوی اردکان به لیگ برتر تعداد استان‌هایی که در فصل بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال نماینده دارند به ۱۱ استان رسید تا این دوره جغرافیای گسترده‌تری از استان‌های کشور درگیر بالاترین سطح مسابقات باشگاهی فوتبال باشند.

ترکیب استان‌های صاحب تیم در فصل بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

تهران: پرسپولیس، استقلال، هوادار

اصفهان: سپاهان، ذوب‌آهن

خوزستان: فولاد، استقلال خوزستان

آذربایجان شرقی: تراکتور

کرمان: گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان

مرکزی: آلومینیوم اراک

گیلان: ملوان انزلی

مازندران: نساجی قائمشهر

قزوین: شمس‌آذر

لرستان: خیبر خرم‌آباد

یزد: چادرملوی اردکان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha