• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403032416604
  • خبرنگار : 50471

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند عنوان کرد

افتتاح ۱۰ پروژه در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان نهاوند

افتتاح ۱۰ پروژه در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان نهاوند

ایسنا/همدان رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از افتتاح ۱۰ پروژه با اعتبار ۴۱۴ میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان نهاوند خبر داد.

توکل آبشناس پنجشنبه ۲۴ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ پروژه با ۴۱۴میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان نهاوند افتتاح می‌شود که ۸۱ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و ۲۱۱ مورد هم غیرمستقیم دارد.

وی افزود: تولید حداکثری با توجه به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع آبی مورد نظر است که از حداقل داشته بیشترین تولید را در حوزه کشاورزی و دامی داشته باشیم.

آبشناس ادامه داد: این تولید حداکثری همچنین باید با ثبات هم باشد که در کنار آن به صادرات نیز توجه ویژه داشته باشیم و از خام‌فروشی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال ۵۰‌هزار هکتار سطح زیر کشت گشنیز در شهرستان است و باید از خام‌فروشی این محصول جلوگیری شود، درحال تلاش برای ثبت جهانی آن هستیم. 

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند همچنین از سنددار کردن اراضی کشاورزی این شهرستان خبرداد و اضافه کرد: مشکل ارائه خدمات به اراضی مشاع، خرد شده و ... باید رفع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تغییر کاربری‌های غیرمجاز در باغات و اراضی مطرح است و از مردم می‌خواهیم برای ساخت خانه‌باغی به اداره جهاد مراجعه کنند که ضوابط به آن‌ها اعلام شود و در همین باره کانکس و... هم تحویل می‌دهیم.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۵۹ حکم تخریب از سال۸۵ موجود است که معوقه و از سال ۱۴۰۲ تاکنون تنها ۲۷مورد انجام شده است.
آبشناس یادآور شد: اما در بحث تأمین گوشت هم تاکنون یک‌میلیون جوجه‌ریزی شده و تا چهارمیلیون قطعه و تولید ۱۰هزار تن گوشت مرغ خواهیم داشت که در تامین کالاهای اساسی خودکفا شده‌ایم. 
وی از متقاضیان در بحث طرح مولدسازی روستاها هم خواست با احیای دامداری‌ها، گلخانه‌های کوچک مقیاس زیر ۳۰۰ مترمربع، صنایع عرق‌گیری، اسانس‌گیری و... بازارچه‌های محلی در روستاها در حوزه تولیدات لبنی از حمایت‌ها و تسهیلات موجود جهاد کشاورزی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha