• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403032617363
  • خبرنگار : 71368

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران خبر داد

اورهال تجهیزات جدید مراکز معاینه فنی تهران بعد از ۱۳ سال/ رونمایی از دستگاه‌های جدید در پایتخت

اورهال تجهیزات جدید مراکز معاینه فنی تهران بعد از ۱۳ سال/ رونمایی از دستگاه‌های جدید در پایتخت

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران از نوسازی تجهیزات و دستگاه‌های مراکز معاینه فنی متعلق به شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی میرزایی قمی صبح امروز در مراسم رونمایی از تجهیزات نوین سنجش آلایندگی خودروها در مراکز معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، گفت: از این میان ۷۳ درصد خودروها موفق به دریافت معاینه شدند و همچنین از این میان تنها ۱۵ درصد معاینه فنی برتر دریافت کرده و ۲۷ درصد خودروهای مراجعه کننده نیز مردود شدند.

وی با بیان اینکه مراکز ۸ گانه معاینه فنی متعلق به شهرداری دارای ۲۳ خط معاینه فنی هستند که ۱۳ سال از اورهال آن گذشنه است، ادامه داد: در مورد دستگاه‌های سنجش آلایندگی باید بگویم که آنالایزرهای گازی از برندهای مختلف بودند و همچنین قطعات و دستگاه‌های سنجش آلایندگی گازی که عمرشان منقضی شده بود، لازم بود که بحث به روزرسانی آنها انجام شود و قطعات یدکی آنها هم نیاز به تعویض داشت.

به گفته میرزایی قمی، چون دستگاه‌ها از برندهای مختلف بودند از نظر هزینه صرف نمی‌کرد که تأمین قطعات خارجی انجام شود هرچند که در این زمینه نیز با مشکلاتی روبرو بودیم و امسال شرایطی مالی فراهم شد که بعد از ۱۳ سال در تمامی مراکز ۸گانه اورهال انجام شده و در ۳۲ خط دستگاه‌ها نصب شده و هماهنگی با سامانه سیمفا انجام شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه علاوه بر بحث خریداری دستگاه‌های جدید لازم بود از نظر پشتیبانی و ای تی نیز دستگاه‌ها به روزرسانی شود، گفت: علاوه بر دستگاه‌های آنالایزر گازی، سیستم‌های پشتیبان نیز به روزرسانی شد و کالیبراسیون به طور کامل انجام شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما براساس گزارش سیاهه انتشار اگر به طور کامل از این دستگاه‌های جدید معاینه فنی استفاده شود، ۲۳ درصد مونواکسید، ۱۷ درصد ترکیبات آلی و ۸ درصد ناکس کاهش می یابد که ارقام قابل توجهی است.

میرزایی قمی از شهروندان در خواست کرد حتما قبل از آغاز سفرهای تابستانی به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا خودروهای خود را از نظر ایمنی و آلایندگی کنترل کنند و افزود: پلیس راهور آماری در مورد سفر نوروزی اعلام کرد که ۴۰ درصد خودروها فاقد معاینه فنی بودند و دقت داشته باشید که اگر این تعداد به مرکز معاینه فنی مراجعه و رفع نقص می‌کردند قطعا این مشکلات رقم نمی‌خورد و از همه شهروندان می‌خواهیم که به مراکز مراجعه کنند و این در حالی است که در تهران ظرفیت پاسخگویی به نیاز ۳.۷ میلیون خودرو را داریم؛ اما سال گذشته  تنها بیش از  یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو مراجعه کردند.

وی در مورد ویژگی تجهیزات نصب شده اظهار کرد: باید بگویم که تجهیزات جدید نسبت به تجهیزات قبلی دارای ویژگی‌هایی همچون یکسال شدن برند هستند و همچنین تمام دستگاه‌ها منطبق با استاندارهای روز دنیا و داخلی است به گونه‌ای که تفاوتی بین استاندارهای ما و دنیا نیست.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه دستگاه‌های جدید علاوه بر سنجش سوخت خودروهای بنزین، آلایندگی خودروهای گازی سی ان جی و ال پی جی را نیز چک می‌کنند، گفت: نوسازی و اورهال تجهیزات در فاز اول انجام شده و در فاز دوم دستگاه های سه‌گانه دارای پارامترهای ایمنی خودرو نوسازی خواهند شد که امید است تا آخر تابستان این مهم انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha