• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403071209868
  • خبرنگار : 71589

به همت یک مدیر ایرانی

از این پس غذاها با همکاری پهپادها و ربات‌ها تحویل داده می‌شوند

از این پس غذاها با همکاری پهپادها و ربات‌ها تحویل داده می‌شوند

ربات تحویل دهنده غذا را از رستوران دریافت می‌کند، آن را در یک نقطه مخصوص به پهپاد تحویل می‌دهد و سپس پهپاد آن را به مشتری تحویل می‌دهد.

به گزارش ایسنا، اگرچه هنوز رایج نشده است، اما مدتی است که ربات‌های خودران کالاها و غذاها را به مشتریان محلی تحویل می‌دهند. در عین حال، بسته‌ها نیز با پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین جابجا می‌شوند. اکنون شرکت‌های سرو روبوتیکس(Serve Robotics) و وینگ اوییشن(Wing Aviation) آماده ادغام شدن با هم هستند.

شرکت وینگ که متعلق به شرکت مادر گوگل یعنی شرکت الفبت(Alphabet) است، از سال 2018 بسته‌های کوچک را با پهپاد به صورت هوایی جابجا کرده است. پهپادهای خودران این شرکت از آن زمان تاکنون هر چیزی از جمله دارو، کتاب، قهوه‌های داغ و کلوچه‌های تازه را به صدها هزار مشتری در استرالیا، ایالات متحده، فنلاند و ایرلند تحویل داده‌اند.

از طرفی، ربات‌های تحویل دهنده شرکت سرو روبوتیکس با پشتیبانی شرکت اوبر(Uber) مدت زمان زیادی نیست که در پیاده‌روهای ایالات متحده حرکت می‌کنند، اما این شرکت ده‌ها هزار تحویل را برای شرکای سازمانی خود انجام داده است. اکنون این دو شرکت در حال ادغام هستند تا دسترسی ربات‌های تحویل دهنده در دالاس تگزاس را توسعه دهند.

در یک پروژه آزمایشی، سفارش‌های غذایی توسط ربات‌های شرکت سرو از رستوران‌ها تحویل گرفته می‌شوند. سپس راه خود را به سوی یک ایستگاه تحویل به پهپاد در فاصله چند صد متری رستوران پیش می‌گیرند و پهپادهای شرکت وینگ تحویل می‌شوند. سپس پهپاد به هوا می‌رود تا غذا را تا شعاع 6 مایلی به مشتریان تحویل دهد.

از این پس غذاها با همکاری پهپادها و ربات‌ها تحویل داده می‌شوند

دکتر علی کاشانی مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران شرکت سرو می‌گوید: ما از شراکت با وینگ برای ارائه یک تجربه تحویل چند وجهی که بازار ما را از تقریباً نیمی از تمام تحویل‌های غذایی که در فاصله 2 مایلی یک رستوران قرار دارند، تا تحویل خودکار 30 دقیقه‌ای در کل شهر گسترش می‌دهد، هیجان‌زده هستیم.

آدام وودورث(Adam Woodworth) مدیر عامل وینگ نیز گفت: ما امیدواریم از طریق این مشارکت آزمایشی بتوانیم به مشتریان بیشتری در مناطق بسیار شلوغ دسترسی پیدا کنیم و در عین حال از شرکت سرو در تلاش برای گسترش شعاع تحویل خود پشتیبانی کنیم.

این روش همکاری ربات با پهپاد نیاز کسب ‌و کارها به سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌های اضافی برای پشتیبانی از تحویل‌های گسترده‌تر را برجسته می‌کند و در عین حال نشان می‌دهد که هزینه‌های اپراتورهای خدمات و مشتریان می‌تواند کاهش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha