• یکشنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403082014806
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

راه‌اندازی سامانه سپام برای پیگیری امور تقنینی در آموزش و پرورش/ اخذ حدود ۲۰۰۰ سند ملکی آموزشی طی امسال

راه‌اندازی سامانه سپام برای پیگیری امور تقنینی در آموزش و پرورش/ اخذ حدود ۲۰۰۰ سند ملکی آموزشی طی امسال

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، استان‌های برتردر تحصیل سند املاک آموزش و پرورش را معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در گردهمایی معاونان وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به ضرورت تحصیل سند املاک آموزش و پرورش و تاثیر مستندسازی در حفظ اموال ومنابع این وزارت گفت: از عملکرد سال جاری استانها رضایت کامل نداریم زیرا نسبت به دو سال گذشته تلاش کمتری صورت گرفته است اما از برخی استان‌ها تقدیر می‌کنم که عملکرد و رشد خوبی داشته‌اند.

وی تاکید کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود دو هزار فقره سند ملک آموزشی در کشور اخذ شده است. 

معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به اهمیت انتخاب و انتصاب مدیران مناطق آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: در بررسی فرایند انتصاب مدیران توجه به بحث تعارض منافع در دستور کار باشد و مراقبت شود که برای مثال فرد انتخاب شده یا همسر و فرزند وی دارای مدرسه غیردولتی نباشند. 

احمدی لاشکی با اشاره به بودجه آموزش وپرورش در سال ۱۴۰۴ و بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هم اکنون با عضویت ۴۵ نماینده از سایر کمیسیون‌ها و تشکیل کمیسیون تلفیق مجلس، مباحث بودجه‌ای سال آینده وزارت در این کمیسیون طرح و تصویب خواهد شد اما قبل از تصویب در این کمیسیون، موضوعات در کمیسیون تخصصی مربوط مطرح و تصویب خواهد شد. 

وی ابزار امیدواری کرد: با تبیین صحیح موضوعات برای نمایندگان عضوکمیسیون و بویژه کمیسیون تلفیق بودجه، بتوان وضعیت خوبی برای بودجه ۱۴۰۴ آموزش و پرورش ایجاد کرد. 

رئیس کارگروه مولدسازی وزارت آموزش وپرورش در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران کل آموزش وپرورش استان‌ها گفت: با دقت و در عین حال جسارت بیشتری نسبت به تبدیل احسن کردن اموال آموزش وپرورش تلاش و اهتمام داشته باشید.

معاون حقوقی و امور مجلس تعامل این وزارتخانه را با مجلس شورای اسلامی را در حد عالی دانست و با اشاره به کسب ۲۶۸ رأی عتماد وزیر گفت: از سال ۱۳۵۷ تا امروز هیچ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موفق به کسب ۲۶۸ رأی اعتماد از مجلس نشده است و این به سبب پیشینه مدیریتی و تجارب و برنامه‌های شخص وزیر است و ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که این اعتماد خدشه نبیند و به گونه‌ای تعامل باشد که چالش‌های استان در همان استان رفع شود. 

وی خواهان پاسخ دهی اقناعی و دقیق وسریع به درخواست‌های وارده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد و تاکید کرد: نامه‌هایی که دارای پی‌نوشت وزیر است باید با دقت و حساسیت بالاتری بررسی و حسب دستور اقدام شود و کوتاهی در این خصوص قابل قبول نیست و نوعی تخلف محسوب می‌شود. 

احمدی لاشکی از راه‌اندازی سامانه سپام (سامانه پیگیری امور مجلس) به عنوان اقدامی بزرگ و کم‌نظیردر سایر دستگاه‌های اجرایی و بی‌نظیر در وزارت آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: این سامانه در هفته جاری افتتاح خواهد شد و کار خود را شروع می‌کند. در این سامانه تمامی ارتباطات با مجلس شورای اسلامی و دستگاه تقنینی به‌ صورت مستقیم و از طریق سامانه انجام می‌گیرد. هر نماینده مجلس دارای یک داشبورد مدیریتی است که تمام اطلاعات مربوط به وی و درخواست‌ها و سوالات و ... به صورت آنلاین درج شده است. 

وی از مدیرکل امور مجلس ورئیس مرکز فناوری اطلاعات برای راه اندازی این سامانه که برای نخستین بار در آموزش وپرورش ایجاد شده است؛ تشکر و قدردانی کرد. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به اهتمام هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری گفت: از اقدامات ارشادی و بازدارنده هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری در ۴۳ هیات قدرشناسی می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha