احمد محمودزاده در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه طبق تاکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی تنوع بخشی به محیطهای یادگیری مورد تاکید است، گفت: مساجد یکی از بهترین و برترین محیطهای یادگیری محسوب میشوند بنابراین طرح تعامل و ارتباط بین مسجد و مدرسه و همکاریهای تربیتی و فرهنگی بین این دو پایگاه اجتماعی میتواند در رشد تحصیلی دانشآموزان بسیار مفید و ثمربخش باشد.
وی با بیان اینکه مساجد، پایگاههای فرهنگی و اجتماعی بسیار ارزنده و خوبی برای تربیت نسل آینده هستند افزود: وزارت آموزش و پرورش در برنامههای تربیتی خود میتواند از ظرفیتهای بالقوه مساجد استقبال کند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرا شدن طرح مدارس با رویکرد قرآنی به تازگی تصویب شده اما هنوز بخشنامه آن به استانها ابلاغ نشده است، گفت: اما هیچ مجوزی برای مدارس مسجد محور صادر نشده است و آنچه مطرح است مدارس با رویکرد قرآنی است که با توجه به تعداد متقاضیان اجرای این طرح، در حال تدوین اساسنامه و راهکارهای علمی و تخصصی است تا همه جوانب آموزشی و تربیتی مورد نظر در آن دیده و دانشآموزان علاقهمند به بهترین شکل از کیفیت بالای آموزشی و پرورشی بهرهمند شوند.
محمودزاده درباره علت اجرای این طرح گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به حافظان قرآن و جمعیت حدود ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، رویکرد آموزشهای قرآنی در برخی از مدارس غیردولتی مورد اهتمام قرار گرفت، بنابراین موسسان مدارس غیردولتی با توجه به میزان علاقمندی دانشآموزان، میتوانند موضوع فوق برنامههای درسی و غیردرسی را به سمت فراگیری و حفظ آیات قرآن کریم سوق داده و رویکرد قرآنی را در فعالیتهای فوق برنامه این مدارس اجرا کنند.
وی با بیان اینکه مجوز فعالیت این مدارس با رویکرد قرآنی صادر میشود، گفت: برنامههای درسی این مدارس برابر نظام آموزشی است و این مدارس میتوانند برای ساعات فوق برنامه غیردرسی که سمت و سوی قرآنی دارند با بکارگیری معلمان تخصصی فعالیتهای قرآنی خود را توسعه بخشند.
انتهای پیام
نظرات