• یکشنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403082014870
  • خبرنگار : 71282

در گفت و گو با ایسنا مطرح شد

ایجاد پلتفرم ملی با هدف گسترش کسب و کارهای دیجیتالی

ایجاد پلتفرم ملی با هدف گسترش کسب و کارهای دیجیتالی

رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران بر لزوم بهره‌مندی صنعت فرش دستباف از هوش مصنوعی تاکید و پیشنهاد کرد: مدیران تعاونی‌ها برای ایجاد یک پلتفرم ملی با هدف گسترش کسب و کارهای دیجیتالی اقدام کنند.

عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فرش دستباف را مورد تاکید قرار داد و گفت: در عصر هوش مصنوعی بخش تعاون به ابزارهای مهم دیجیتالی، فناوری‌های مالی (فین‌تک) و علم مارکتینگ مجهز نشده است در حالی که این ابزارها در بهبود وضعیت و ارتقاء بخش تعاون جهت رفع چالش‌های بزرگ از جمله تأمین مالی، استانداردسازی، شبکه سازی و توانمند سازی تعاونی‌ها بسیار اثرگذار است.

وی ادامه داد: اگر بخش تعاون می‌خواهد به عنوان یکی از سه رکن اقتصادی کشور حرفی برای گفتن داشته باشد باید خود را به ابزارهای نوین دیجیتال و بهره‌مندی از هوش مصنوعی مجهز شود و این مساله جزو احکام و تکالیف سند توسعه بخش تعاون است از این رو لازم است مسئولان امر در این زمینه برنامه‌ریزی اجرایی مناسبی داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرش،‌ گردشگری و صنایع دستی اتاق تعاون ایران به حضور ملموس هوش مصنوعی در تمام صنایع اشاره کرد و گفت: صنعت فرش باید از ساختار سنتی در بحث تولید و بازاریابی و شبکه‌سازی خارج و برای حضور در بازارهای مصرف از هوش مصنوعی استفاده شود.

بهرامی درعین حال از وجود بیش از ۱۰۰۰ تعاونی فرش در کشور خبر داد و گفت: با توجه به پیش‌بینی ارائه آموزش‌های تخصصی به تعاونی‌ها مقرر شده آموزش‌ها در زمینه بازاریابی و بازارسازی و استفاده از هوش مصنوعی ارائه شود.

وی در عین حال با اشاره به حضور تعاونی‌ها در عرصه خدمات، تولید،‌ کشاورزی، مصرف و تامین نیاز گفت: با وجود ظرفیت بالای بخش تعاون اما فاصله معناداری برای برخورداری از بسته ابزارهای دیجیتالی و تجارت الکترونیک دارد و فاقد هرگونه شبکه‌سازی ملی است و این مساله باعث شده تا نتواند در بازارهای داخلی و خارجی به شکل قدرتمند کالا و خدمات بخش تعاون را برندسازی کند.

بهرامی پیشنهاد کرد: مدیران تعاونی‌ها برای ایجاد یک پلتفرم ملی با هدف گسترش کسب و کارهای دیجیتالی اقدام کنند و جایگاه بخش تعاون در حوزه تجارت الکترونیک و بازارهای جهانی تقویت شود.

به گفته این مقام تعاونی، استفاده تعاونی‌ها از پلتفرم دیجیتالی، دسترسی به اسناد و اطلاعات را در عصر اقتصاد دیجیتال میسر می‌کند و این ابتکار عمل می‌تواند موجب تبدیل ابزار تجارت الکترونیک به ویترینی برای ارائه کالا و خدمات بخش تعاون در بازارهای داخلی و خارجی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha