به گزارش ایسنا، مدیر اینستاگرام در یک رشته پست که در شبکه اجتماعی «تردز» ارسال کرد، نوشت: هوش مصنوعی محتوایی را تولید میکند که به راحتی با واقعیت اشتباه گرفته میشود. به همین دلیل، کاربران باید منبع را در نظر بگیرند و پلتفرمهای شبکه اجتماعی باید در این زمینه کمک کنند.
موسری نوشت: نقش ما بهعنوان پلتفرمهای اینترنتی، این است که محتوای تولید شده را به بهترین شکل ممکن به عنوان هوش مصنوعی برچسبگذاری کنیم. به همین دلیل، پلتفرمها، همچنین باید زمینهای را درباره افرادی که به اشتراک میگذارند ارائه کنند تا کاربران بتوانند تصمیم بگیرند که چقدر به محتوای مشاهده شده، اعتماد کنند.
همانطور که خوب است به یاد داشته باشید که چت باتها قبل از اینکه به یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی اعتماد کنید، با اطمینان به شما دروغ میگویند، بررسی اینکه آیا ادعاها یا تصاویر ارسال شده از یک حساب معتبر میآیند، میتواند به شما در بررسی صحت آنها کمک کند. در حال حاضر، پلتفرمهای شرکت متا، زمینهای را که موسری درباره آن پست کرده است، چندان ارائه نمیکنند، اما این شرکت به تازگی، به تغییرات بزرگی در قوانین محتوای خود اشاره کرده است.
بر اساس گزارش ورج، آنچه که موسری توصیف میکند، به نظر میرسد به نظارت کاربر مانند «کامیونیتی نوتس» در «ایکس» و یوتیوب یا فیلترهای سفارشی «بلو اسکای» نزدیکتر است. معلوم نیست که شرکت متا قصد دارد چنین امکانی را معرفی کند یا خیر، اما معلوم است که شبکه اجتماعی «بلو اسکای»، الهام گرفته است.
انتهای پیام
نظرات