• چهارشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403092820543
  • منبع : شهرداری تهران

جزییات بهره‌برداری از تاکسی‌های شاسی بلند و ۴۰۰ اتوبوس جدید پایتخت

جزییات بهره‌برداری از تاکسی‌های شاسی بلند و ۴۰۰ اتوبوس جدید پایتخت

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران درباره جزییات بهره‌برداری از تاکسی‌های شاسی بلند و ۴۰۰ اتوبوس جدید توضیح داد.

به گزارش ایسنا، سید محمد آقامیری با بیان اینکه قرارداد خرید ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین در حال انعقاد و پیگیری‌ها در این خصوص در حال انجام است، اظهار کرد: به سرانجام رسیدن این قرارداد منوط به تأمین منابع مالی آن است و اگر این منابع تامین شود، مشکل در تحویل آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه لازم است اعتبارات آن را تأمین کنیم و به موقع فرایند اداری را به نتیجه برسانیم، یادآور شد: مسائل گمرکی و جلب همکاری دولت و وزارت کشور نیز باید پیگیری شود که به نظر می‌رسد اگر تمام اقدامات به درستی صورت بگیرد، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و این اتوبوس‌ها به زودی وارد کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: با این وجود چون اقدامات هنوز به پایان نرسیده، نمی‌توانیم تاریخ دقیقی را برای واردات آن اعلام کنیم. تولیدکننده خارجی مشکلی بابت تأمین این اتوبوس‌ها ندارد و ما باید مقدمات آن را فراهم کنیم.

آقامیری با اشاره به ساخت واگن‌های مترو در چین، خاطرنشان کرد: واگن‌ها در حال ساخت است و بازدیدها و نظارت‌ بر ساخت نیز انجام می‌شود. مدیریت شهری درصدد است که بر اساس وعده‌های اعلام شده، در بهمن ماه اولین رام را وارد کند که البته همین موضوع هم منوط به انجام فرایند اداری است که بخشی از آن به دولت برمی‌گردد و امیدواریم همکای لازم را در این خصوص داشته باشد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تصریح کرد: آنچه که وظیفه شهرداری بوده به طور کامل انجام داده؛ اما بخشی از آن وظیفه دولت است. شهرداری با همکاری بانک شهر پیش‌پرداخت را انجام داده تا کمکی به دولت باشد و قرارداد با چین متوقف نشود. پیگیری‌ها در حال انجام است که بخش دوم پیش پرداخت نیز صورت بگیرد. در مجموع پروسه واردات واگن‌های مترو طی دو تا سه سال تکمیل خواهد شد.

وی درباره واگذاری تاکسی‌های شاسی بلند که اخیراً وارد کشور شده‌اند، تصریح کرد: ۹۰۰ میلیون تومان از رقم این تاکسی‌ها تسهیلات است که ۶۰۰ میلیون تومان سهم خودروساز و ۳۰۰ میلیون تومان سهم شهرداری است. مابقی آن نیز به ازای تحویل خودروی فرسوده و آورده راننده است.

بر اساس گزارش سایت شهر، عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد نحوه به‌کارگیری تاکسی‌های جدید در سطح شهر، خاطرنشان کرد: این تاکسی‌ها در خطوط عادی به کار گرفته خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha