• یکشنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403103021732
  • خبرنگار : 51016

استاندار اصفهان:

عدالت آموزشی، رشد فردی و اجتماعی را به‌دنبال دارد

عدالت آموزشی، رشد فردی و اجتماعی را به‌دنبال دارد

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان گفت: عدالت آموزشی به عنوان زیرمجموعه عدالت در همه ابعاد اهمیت دارد، درصورتی که این عدالت برقرار شود، رشد فردی و اجتماعی، تقویت زیرساخت‌ها، توانمندسازی و انگیزه‌بخشی به کادر آموزش و استفاده بهینه از فناوری‌ها نیز محقق می‌شود.

مهدی جمالی‌نژاد صبح امروز یکشنبه ٣٠ آبان در همایش تبیین آغاز رسمی طرح نهضت ملی توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار شد با بیان اینکه مفهوم عدالت از برابری متفاوت است، اظهار کرد: عدالت آموزشی به معنای فراهم کردن فرصت‌ها متناسب با استعدادها و نیازها است و الزاما به معنای برابری نیست. عدالت باید برای تمام دانش‌آموزان فارغ از قومیت، موقعیت جغرافیایی و اقتصادی اجرا شود و در ارائه امکانات شرایط متفاوت افراد در نظر گرفته شود.

وی افزود: باید به این مسئله پرداخت که «آیا همه کودکان و نوجوانان در شهرستان‌ها از حداقل امکانات آموزشی و فرصت‌های پرورش استعدادها برخوردار هستند؟» و برنامه‌ریزی لازم برای آن تعیین شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: عدالت باید از ریشه آغاز شود و همانطور که یک درخت از ریشه آبیاری می‌شود، عدالت را باید به‌صورت بنیادین اجرا کنیم تا درختی با برگان سبز داشته باشیم.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه دانایی بنیان عدالت است، گفت: با پذیرش این مهم این نکته روشن می‌شود که اگر در گسترش دانایی، عدالت نباشد، در هیچ نقطه دیگری عدالت نخواهد بود.

وی تصریح کرد: عدالت آموزشی به مثابه زیر عدالت در همه ابعاد اهمیت دارد. درصورتی که این عدالت برقرار شود، رشد فردی و اجتماعی، تقویت زیر ساخت‌ها، توانمندسازی و انگیزه‌بخشی به کادر آموزش و استفاده بهینه از فناوری‌ها نیز محقق می‌شود.

جمالی‌نژاد تأکید کرد: نقش فرمانداران، شهرداران، اعضای شورای اسلامی و دهیاران بسیار مهم است. در این خصوص کمک به شناسایی و رفع موانع دسترسی به آموزش، نخستین گام است و باید آسیب‌شناسی انجام شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: مورد دوم جلب کمک و مشارکت خیران و نهادهای مردمی است. کمک به هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌ها که مشکل اصلی در استان است و مورد آخر نظارتی عالمانه فرمانداران بر عملکرد دستگاه‌های آموزشی است.

جمالی‌نژاد افزود: نسل زد و آلفا تشنه بودند و سیراب نشدند، همین عامل موجب ورود آن‌ها به پازل دشمن شد. در بحث آموزش و تعلیم و تربیت این نسل کوتاهی کردیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha