عبدالمطهر محمدخانی در گفتوگو با ایسنا، در مورد افتتاح پروژههای جدید میادین میوه و ترهبار در مناطق مختلف پایتخت، اظهار کرد: در سه سال اخیر، شهرداری تهران تقریباً ۵۰ بازار جدید تأسیس کرده است. در حالی که از سال ۱۳۵۸ تا ۱۴۰۰ تنها ۲۶۱ بازار و میدان میوه و ترهبار در تهران ایجاد شده بود که این موضوع نشاندهنده افزایش چشمگیر سرعت احداث بازارها در دوره مدیریت ششم شهری است.
وی در ادامه اضافه کرد: این ۱۰ بازار جدید به طور کامل احداثی هستند و شامل نوسازی یا بهسازی بازارهای قدیمی نمیشوند. به علاوه، شهرداری تهران در ایستگاههای مترو نیز بازارهای ترهبار ایجاد کرده است.
محمدخانی با استناد به گزارشهای بانک مرکزی خاطرنشان کرد: قیمت محصولات در بازارهای ترهبار شهرداری تهران به طور متوسط بین ۴۰ تا ۵۰ درصد ارزانتر از دیگر نقاط شهر است. به عنوان مثال، قیمت انار در شب یلدا در بازارهای شهرداری ۳۷ هزار تومان بود، در حالی که در نقاط دیگر پایتخت این قیمت به ۱۹۰ هزار تومان هم میرسید.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران اعلام کرد: تهران در حال حاضر دارای ۳۱۲ بازار ترهبار است و با این حال هنوز ۱۰۰ محله در شهر فاقد بازار هستند که با افتتاح این بازارها، ۱۲ هزار متر مربع به فضای ترهبار تهران افزوده شده است.
وی ادامه داد: با افتتاح ۱۰ بازار جدید میوه و ترهبار در دهه فجر، سطح خدماتدهی سازمان مدیریت میادین حدود ۱۲ هزار متر مربع افزایش خواهد یافت. همچنین طی سه سال گذشته، ۱۵۰ بازار نیز نوسازی، تعمیر و بهسازی شدهاند تا کیفیت خدمات به شهروندان بهتر شود.
به گفته سخنگوی شهرداری تهران، بازار میوه و ترهبار چراغی واقع در محدوده منطقه ۱۷ با الهام از معماری ایرانی اسلامی طراحی و ایجاد شده است.
محمدخانی در پایان تصریح کرد: همغاکنون ۶۵۰۰ کارگر و ۲۱۰۰ بهرهبردار در بازارها و میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران مشغول به کار هستند و به طور کلی با توسعه این بازارهای محلی، حدود ۲۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در تهران ایجاد شده است.
انتهای پیام
نظرات