به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در نخستین رویداد ملی آموزش زبانهای خارجی با رویکرد اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی ایرانی با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویتها، تدوین ویژگیها و چارچوبهای مشخص برای زبانهای خارجی است تا از تداخل فرهنگی جلوگیری و هویت اسلامی ایرانی را تقویت کند گفت: باید محتوای آموزشی زبانهای خارجی نه تنها به فرهنگ یک کشور خاص محدود نباشد، بلکه با توجه به هویت بومی و اسلامی ایران، آموزشها به گونهای طراحی شوند که آگاهی بینفرهنگی در زبانآموزان تقویت شود.
وی به لزوم افزایش همکاری میان نهادهای مختلف مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش، موسسات زبان و سایر دستگاهها در زمینه تولید محتوای آموزشی اشاره کرد افزود: از مشارکت فعال نخبگان و متخصصان در این حوزه قدردانی میشود.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جلسات مفصلی با نخبگان و متخصصان آموزش زبان خارجی برگزار شده است ادامه داد: همکاری مجموعههای مختلف شورای موسسان در سراسر کشور، دانشگاه فرهنگیان، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و همچنین قانون زبان و دیگر دستگاههای در خصوص این رویداد بسیار موثر بوده است.
محمودزاده با بیان اینکه تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه ۲۵۰۲ اثر بوده است گفت: مقالات علمی و پژوهشی ۳۷۸ اثر ، محتوای آموزش مکتوب ۲۵۶ اثر ، غیرمکتوب ۳۳۷ اثر ، فیلم مهارتآموزی دانشآموزان ۷۴۳ و طرح فیلم سخنرانی دانشآموزان درباره انقلاب اسلامی ۷۸۳ اثر بوده است.
وی با بیان اینکه حدود هزار طرح به مرحله کشوری و در نهایت ۳۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت افزود: امروز ۷ اثر مورد تقدیر قرار گرفت. این آثار با رعایت هویت اسلامی ایرانی و همچنین پیشرفت ایران پس از انقلاب اسلامی تهیه شده است.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش بر اهمیت توانمندسازی معلمان در حوزه آگاهی بینفرهنگی و آموزش منتقدانه تأکید و عنوان کرد: هدف ما از آموزش زبان خارجی، انتقال مفاهیم و ارزشهای فرهنگی بومی است، نه اینکه زبان خارجی را در اختیار فرهنگ بیگانه بگذاریم.
انتهای پیام
نظرات