• دوشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403112921444
  • خبرنگار : 71955

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تاکید کرد

توجه به هویت بومی و اسلامی در محتوای آموزشی زبان‌های خارجی

توجه به هویت بومی و اسلامی در محتوای آموزشی زبان‌های خارجی

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید محتوای آموزشی زبان‌های خارجی نه تنها به فرهنگ یک کشور خاص محدود نباشد، بلکه با توجه به هویت بومی و اسلامی ایران، آموزش‌ها به گونه‌ای طراحی شوند که آگاهی بین‌فرهنگی در زبان‌آموزان تقویت شود.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در نخستین رویداد ملی آموزش زبان‌های خارجی با رویکرد اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی ایرانی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها، تدوین ویژگی‌ها و چارچوب‌های مشخص برای زبان‌های خارجی است تا از تداخل فرهنگی جلوگیری و هویت اسلامی ایرانی را تقویت کند گفت: باید محتوای آموزشی زبان‌های خارجی نه تنها به فرهنگ یک کشور خاص محدود نباشد، بلکه با توجه به هویت بومی و اسلامی ایران، آموزش‌ها به گونه‌ای طراحی شوند که آگاهی بین‌فرهنگی در زبان‌آموزان تقویت شود.

وی به لزوم افزایش همکاری میان نهادهای مختلف مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش، موسسات زبان و سایر دستگاه‌ها در زمینه تولید محتوای آموزشی اشاره کرد افزود: از مشارکت فعال نخبگان و متخصصان در این حوزه قدردانی می‌شود.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جلسات مفصلی با نخبگان و متخصصان آموزش زبان خارجی برگزار شده است ادامه داد: همکاری مجموعه‌های مختلف شورای موسسان در سراسر کشور، دانشگاه فرهنگیان، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و همچنین قانون زبان و دیگر دستگاه‌های در خصوص این رویداد بسیار موثر بوده است.

محمودزاده با بیان اینکه تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه ۲۵۰۲ اثر بوده است گفت: مقالات علمی و پژوهشی ۳۷۸ اثر ، محتوای آموزش مکتوب ۲۵۶ اثر ، غیرمکتوب ۳۳۷ اثر ، فیلم مهارت‌آموزی دانش‌آموزان ۷۴۳ و طرح فیلم سخنرانی دانش‌آموزان درباره انقلاب اسلامی ۷۸۳ اثر بوده است.

وی با بیان اینکه حدود هزار طرح به مرحله کشوری و در نهایت ۳۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت افزود: امروز ۷ اثر مورد تقدیر قرار گرفت. این آثار با رعایت هویت اسلامی ایرانی و همچنین پیشرفت ایران پس از انقلاب اسلامی تهیه شده است.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بر اهمیت توانمندسازی معلمان در حوزه آگاهی بین‌فرهنگی و آموزش منتقدانه تأکید و عنوان کرد: هدف ما از آموزش زبان خارجی، انتقال مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی بومی است، نه اینکه زبان خارجی را در اختیار فرهنگ بیگانه بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha