به گزارش ایسنا، ابوذر حسام پور در جلسه بیست و دومین دوره جشنواره ملی کتاب رشد با بیان اینکه جشنواره کتاب رشد یکی از جشنواره های ماموریتی وزارت آموزش و پرورش است گفت: خود جشنواره ناظر به یک ماموریت در داخل آموزش و پرورش است. بسیاری از جشنواره ها بیشتر معطوف به کارکرد تبلیغی هستند اما جشنواره کتاب رشد قبل از کارکرد تبلیغی، پاسخگوی یک ماموریت وزارت آموزش و پرورش است که به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش محول کرده، می پردازد.
وی با بیان اینکه سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی طبق مصوبه ۸۲۸ شورای عالی آموزش و پرورش سال ۱۳۸۹ موظف شد برای ورود منابع آموزشی و تربیتی به مدارس و مراکز آموزشی تنظیمگری و ساماندهی انجام دهد افزود: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به عنوان متولی عمده تالیف و برنامه ریزی کتابهای درسی و همچنین برنامه درسی وزارت آموزش و پرورش برای محتواهای مکمل و معقول کتابهای درسی دارای ماموریت است.
حسام پور با بیان اینکه کلیه تولیدات ناشرین و تولید کنندگان رده سنی صفر تا ۲۸ سال برای ورود این محتوا و منابع به مراکز آموزشی باید اجازه وزارت آموزش و پرورش برای آنها صادر شود ادامه داد: این فرآیند و فلسفه پشت جشنواره کتاب رشد است. جشنواره کتاب رشد سالانه پس از یک فرآیند یک ساله در پایان، منابع برتر و برگزیده آن معرفی میشود.
وی با بیان اینکه این جشنواره یک امتدادی برای آثار خود دارد گفت: تجهیز کتابخانههای مدارس، تجهیز کتابخانههای کلاسی، برگزاری نمایشگاههای کتاب در مدارس با توجه به فهرست ارسالی برای این جشنواره مورد ارزیابی قرار می گیرد.
حسام پور با بیان اینکه جشنواره کتاب رشد فرآیندی یک ساله است و از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا انتهای اسفند ۱۴۰۲ بیش از ۴ هزار اثر از ناشران دریافت شده است افزود: همه آثار در فرآیند یک ساله ارزیابی و ۱۹۵۰ اثر حائز نشان رشد یا اعتبارنامه نشان رشد شدهاند و مجوز ورود به مراکز آموزشی را کسب کردهاند. از بین این تعداد آثار درجه یک و دوم مجوز ورود به فرآیند جشنواره را پیدا میکنند که در نهایت ۱۰۵۰ اثر مجوز ورود به فرآیند انتهایی جشنواره کتاب رشد را پیدا کردند؛ ۲۸۰ اثر به فرآیند انتهایی راه پیدا کردند و ۸۵ اثر به عنوان نامزد انتخاب شده و در اختتامیه ۴۲ اثر مورد تقدیر قرار گرفته و برگزیده شدند.
حسام پور با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای مشارکتگیری و بهره گیری از ظرفیت همه تولید کنندگان و ناشران از فرآیند ورودی اعتبارنامه نشان رشد استفاده کرده است عنوان کرد: یعنی هر تولید کننده مکتوب و غیر مکتوبی اگر می خواهد برای ورود به مراکز آموزشی مجوز بگیرد و منابعش را در بازار مصرف داخلی و مراکز آموزشی و بازار عرضه کند، باید از این فرآیند استفاده کند.
ادامه دارد
تقدیر از ۴۲ اثر برگزیده در جشنواره کتاب رشد/ نحوه ورود آثار ناشران به مراکز آموزشی

دبیر بیست و دومین دوره جشنواره ملی کتاب رشد با بیان اینکه جشنواره کتاب رشد فرآیندی یک ساله است و از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا انتهای اسفند ۱۴۰۲ بیش از ۴ هزار اثر برای این جشنواره از ناشران دریافت شده گفت: همه آثار در فرآیند یک ساله ارزیابی و ۱۹۵۰ اثر حائز نشان رشد یا اعتبارنامه نشان رشد شدهاند و مجوز ورود به مراکز آموزشی را کسب کردهاند.
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات