به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد حسین پورثانی در آیین گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با بیان اینکه به اعتقاد سند تحول بنیادین همه معلمان، مربی تربیتی هستند گفت: اعتقاد داریم تربیت تمام ساحتی یعنی تنوع موقعیتهای یادگیری؛ گسترش موقعیتهای تربیتی، تنوع موقعیتهای یادگیری را به همراه دارد که امروز به عنوان یکی از اصلی ترین نیازهای جامعه است.
وی افزود: ایشان شهیدی بود که مربی تربیتی در سنگر مسجد بودند و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به پیوند بین مسجد و مدرسه و پیوند بین مدرسه و تمام موقعیتهای تربیتی محله داریم زیرا طبق سند تحول، مدرسه کانون تربیتی محله است.
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای رسیدن به کانون تربیت محله راه حلی وجود ندارد مگر اینکه تمام ارکان تاثیرگذار محله را دور مدرسه جمع کنیم و با هم یک کار تربیتی انجام دهیم ادامه داد: تنوع موقعیتهای یادگیری یعنی امروز ۶۷۰ دانش آموز در مراسم حج نائب الزیاره هستند که این بزرگترین موقعیت یادگیری برای دانش آموزان است.
پورثانی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامههای امور تربیتی و معاونت پرورشی و یکی از اصلیترین اتفاقهای موجود در معاونت پرورشی، تنوع موقعیتهای یادگیریست گفت: تمام این برنامهها برای دانش آموزان موقعیت تربیتی و یادگیری فراهم میکند و میتواند اثرگذار و نقش آفرین باشد.
وی با بیان اینکه وقتی گفته میشود ۸ اسفند روز امور تربیتی، یعنی این روز متعلق به همه کنشگران عرصه تربیت است افزود: این روز بهانهای برای همه است تا مرور کنند «تربیت»، اولویت اصلی نظام آموزشی و پرورشی است تا شاید یک گام را جلوتر ببریم.
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین، در تمامی صفحات مبانی نظری سند تحول چیزی به نام آموزش و چیزی به نام پرورش وجود ندارد ادامه داد: تمامی صفحات مبانی نظری یک کلمه دارد و آن کلمه تربیت است. نویسندگان سند تحول بر این باور بودند نام وزارت آموزش و پرورش باید به وزارت تربیت رسمی جمهوری اسلامی تغییر نام پیدا کند زیرا اگر دانش آموز رشد کند و در یک فرایند قرار گیرد قطعاً مسئله آموزش او نیز حل خواهد شد.
پورثانی با بیان اینکه با این برنامهها دانش آموز تمام ساحتی خواهد شد گفت: کسانی که تربیت را تعریف کردند به تعریف فرایندی و حرکت رو به جلو بودن اشاره داشتند تا استعداد بالقوه دانش آموزان شناسایی و به سمت آرمان و افق هدایت شود.
وی با بیان اینکه تربیت آرمانی یعنی آرمانی که دانش آموز را به حرکت وا دارد افزود: آرمانی که دانش آموز برای رسیدن به آن تلاش میکند، یعنی همان نقطه مطلوب غیرموجود. گفته میشود تربیت فرایندی است از وضع موجود نامطلوب برای رسیدن به وضع موجود مطلوب و آن وضع مطلوب همان آرمانی است که باید برای دانش آموز ترسیم شود.
انتهای پیام
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد
تنوع موقعیتهای یادگیری روی میز آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامههای امور تربیتی و معاونت پرورشی و یکی از اصلیترین اتفاقهای موجود در معاونت پرورشی، تنوع موقعیتهای یادگیری است گفت: تمام این برنامهها برای دانش آموزان موقعیت تربیتی و یادگیری فراهم میکند و میتواند اثرگذار و نقش آفرین باشد.
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات