علی سعیدی دوشنبه شب در اختتامیه رویداد کتابت نور، در کاشمر به ایسنا گفت: یکی از رویدادهای مهم در نظام تعلیم و تربیت؛ رویداد دینی، اعتقادی و اخلاقی است.
وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۶ ساحت تربیتی داریم، اظهار کرد: ستون تمامی فعالیتهای تربیتی؛ تربیت دینی، اعتقادی و اخلاقی است از این رو گسترش و تعمیق فعالیتهای قرآنی در حوزه قرآن و عترت یکی از برنامههای مهم است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه امسال توفیق داشتیم دانش آموزان در نمایشگاه بینالمللی حضور فعالی داشتند، خاطرنشان کرد: در مجموع هشت محفل قرآنی و ۱۵ غرفه را در نمایشگاه بینالمللی قرآن و عترت داشتیم.
وی همچنین از برگزاری یک محفل بزرگ قرآنی با مشارکت تمامی دانش آموزان قرآنی در مشهد مقدس و یک اردوی تربیتی تشویقی در همین حوزه و جشن روزه اولیها با مشارکت بسیج دانشآموزی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: محافل قرآنی هم به صورت گسترده و دارالقرآنها در سطح مدارس برگزار شد.
سعیدی از رویداد کتابت نور در کاشمر به عنوان مهمترین برنامههای این استان نام برد و اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ دانش دختر و پسر و ۵۰ همکار فرهنگی در این رویداد قرآنی و عترتی شرکت کردهاند.
وی با بیان اینکه در این رویداد دو ساحت دینی، اعتقادی، اخلاقی و هم ساحت زیباشناختی و هنری را همزمان اجرا کردیم، تصریح کرد: تلاش ما بر گسترش فعالیتهای قرآنی است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه به وضعیت مشاورین در مدارس خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در خراسان رضوی باید ۵۴۰۰ مشاور داشته باشیم یعنی به ازای هر ۱۲ دانشآموز یک ساعت مشاور در حالی که اکنون فقط ۱۳۰۰ مشاور داریم.
وی با اشاره به اینکه سعی شده این کمبود را از طریق جذب رابطین مشاور جبران شود، افزود: در همین خصوص ۲۲۰۰ رابط مشاور و ۶۹۰۰ همیار مشاور را جذب کردیم.
سعیدی با بیان اینکه برای پیشگیری و کنترل و مقابله با آسیبهای اجتماعی در حوزه مشاوره با کمبود نیرو مواجه هستیم، بیان کرد: تلاش میشود با جذب استخدام مشاورین این کمبود را جبران کنیم.
وی همچنین از فعالیت ۵۴ مرکز مشاوره روانشناختی در خراسان رضوی خبر داد و گفت: در هر شهرستان تقریباً یک مرکز مشاوره فعالیت دارد، حتی در برخی از مراکز نواحی مشهد نیز دو مرکز داریم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۶۹ آسیب اجتماعی در ۱۶ دسته جمعبندی شدهاند، بیان کرد: تلاش میشود از طریق غربالگری، رصد و پایش، مصاحبه تشخیصی، مدیریت مورد و آموزشهای ارتقایی آسیبهای اجتماعی را در مدارس کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: مشاوران مدارس به عنوان متخصصان در زمینه روانشناسی و مشاوره، میتوانند به دانشآموزان در مدیریت استرس، اضطراب و مشکلات عاطفی کمک کنند. آنها با ارائه راهکارهای مناسب، فضای امنی برای ابراز احساسات و نگرانیها فراهم میآورند و به بهبود سلامت روانی دانشآموزان کمک میکنند.
انتهای پیام
نظرات