اسفندیار صادقی امروز یکشنبه، ۲۴ فروردین در نشست توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم با حضور فرمانداران، شهرداران، مدیران و روسای آموزش و پرورش و جمعی از خیران اهر، سراب، ورزقان، کلیبر، هوراند، خداآفرین، خاروانا و خواجه در شهرستان اهر، اظهار کرد: برای اولین بار است که دولت آموزش و پرورش را در اولویت قرار داده و این اتفاق ارزشمند، امروز در سایه توجه ریاست محترم جمهوری و پیگیریهای وزیر آموزش پرورش رقم خورده و تمامی دستگاهها و نهادها پای کار مدارس هستند و در استان ما نیز با راهبری استانداران، هماهنگیهای بین بخشی خوبی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه این جلسات کمک میکند در راستای تحقق توسعه نهضت توسعه عدالت به گفتمان و نقشه راه یکسان و تجربه گردانی موفق برسیم، گفت: اقدامات ارزشمندی با تشکیل جلسههای مستمر در این خصوص در سطوح مختلف، صورت گرفته و در ادامه نیز اقدامات میدانی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم مطالعه دقیق الگوی عمل نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی که عمده آن توسط شخص رئیس جمهور، تدوین شده است، مطرح کرد: فرمانداران به عنوان رئیس کارگروه در شهرستانها انتخاب شده و معاون عمرانی فرماندار نیز یکی از اعضای این کارگروه است؛ کارگروه نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی یکی از کاربردیترین و تخصصیترین کارگروههایی است که در سطح شهرستان تشکیل میشود و امیدواریم با جدیت بیش از پیش این کارگروه، تشکیل و موضوعات توسعه عدالت در فضای آموزشی را پیگیری نماید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نظارت جدی و راستیآزمایی مستمری از پروژهها در حال انجام است، گفت: توجه جدی رئیس جمهور به موضوع آموزش و پرورش یک فرصت طلایی است تا در راستای بهبود فضاهای آموزشی قدمهای جدی و ماندگاری را برداریم؛ در بعضی مناطق وضعیت سرانه فضای آموزشی قابل قبول نیست و برای تحقق استانداردها در این حوزه باید از تمامی ظرفیتها بهرهمند شد.
وی از ساخت و تکمیل ۲۳۱ پروژه شامل مدارس سنگی،کانکسی و سایر مدارس واجد شرایط بازسازی و نوسازی در قالب ۱۱۰۴ کلاس درس از این محل تا پایان سال جاری، خبر داد.
وی با بیان اینکه مشارکت مردم در نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، شاکله اصلی است، اظهار کرد: خود را متعهد میدانیم فرآیند تعلیم و تربیت را برای تمامی دانشآموزان، فراهم کنیم و برای این موضوع در ۵۳ مدرسه برای یک دانشآموز، یک معلم، در ۸۳ مدرسه برای دو دانشآموز، یک معلم و در ۳۶ مدرسه برای سه دانشآموز، یک علم داریم.
صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداریها ظرفیتهای خوبی برای توسعه فضای آموزشی دارند؛ انتظار نداریم که صفر تا صد کار را شهرداریهای مناطق انجام دهند؛ اما آنها میتوانند با پشتیبانیهای لازم از جمله تجهیزات و مصالح نیز در مسیر تحقق مسئولیتهای اجتماعی گام بردارند؛ شهرداریها در صدور مجوزهای لازم نیز میتوانند مشارکت و همراهیهای لازم را داشته باشند تا اقدامات مدرسه سازی تسریع یابد.
وی در خاتمه بیان کرد: از عوارض شهرداری درصدی نیز باید به آموزش و پرورش اختصاص یابد که امیدواریم با تحقق کامل این موضوع برنامهها و فعالیتهای تعلیم و تربیت را بهتر پیش ببریم.
در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی، سه قطب شامل تبریز، مراغه و اهر تعیین و مقرر گردیده است که اقدامات و روند پیشرفت این نهضت توسط قطبها پیگیری شود.
انتهای پیام
نظرات