رسول میرباقری، امروز دوشنبه ۲۵ فروردین در شصتوسومین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آغاز عملیات اجرایی مجموعه پلها و زیرگذر شهید فخریزاده اظهار کرد: امیدوارم از این فرصتی که برای همکاران در شورا، شهرداری و مناطق فراهمشده است، بهخوبی بهرهبرداری کنیم. زمان بهسرعت میگذرد و بهزودی به پروژهها و اهداف شاخصی که داریم، خواهیم رسید. ترافیک، آلودگی هوا، حملونقل و مهاجرت ازجمله مشکلات مشترک تمامی کلانشهرهاست. در جلساتی که با کلانشهرهای مختلف داریم، همگی اذعان دارند که از آغاز دوره ششم، موضوع حملونقل و پروژههای زیربنایی از اولویتهای اصلی شورا بوده است.
وی افزود: هدف ما تشویق و تقدیر نیست، بلکه بیشتر به دنبال این هستیم که پروژههای زیربنایی که شهر نیاز دارد به نتیجه برسند. هرچند ممکن است برخی از این پروژهها دور از دید مردم باشند و کمتر دیده شوند، اما خداوند ناظر بر کار ماست و قطعاً او کارهای ما را تأیید خواهد کرد.
رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در شرق اصفهان، فعالیتهای خوبی در این دوره انجامشده و ما شاهد اتفاقات مثبت در مناطق ۱۵، ۴ و ۶ هستیم.
میرباقری بابیان اینکه مترو نیز بهعنوان یک عامل مهم در حملونقل و توسعه شمال اصفهان، میتواند محرک خوبی برای توسعه شرق اصفهان باشد، اضافه کرد: امیدواریم که سال جاری، سال نتایج و میوهچینی باشد. با تلاش و انرژی که خواهیم گذاشت، باید شاهد بهرهبرداری از پروژهها باکیفیت و سرعت مناسب باشیم. اگر پروژهای از سرعت خارج شود، جذابیت خود را از دست میدهد و کیفیت نیز همینطور است.
وی گفت: همانطور که امروز به پروژههای عمرانی که هزار سال پیش در شهر ما اجراشده افتخار میکنیم، آیندگان نیز به کیفیت و سرعت پروژههای ما افتخار کنند. امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاحیههای خوبی، بهویژه در ۶۰ پروژهای که شهردار اصفهان اشاره کردند، باشیم.
پلی با جنبههای فرهنگی و سیاسی
محسن زمانی، مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان در ادامه نیز به ایسنا گفت: حوزه حفاظتی منطقه ۴ شهرداری اصفهان بهخوبی در حال پیشرفت است. پل شهید بزرگوار در کیلومتر ۷۲ رینگ واقعشده و ما در دو سال گذشته موفق به تعویض مسیر حدود شش کیلومتر از این نقطه تا کیلومتر ۷۸ نزدیک پل شهید سلیمانی شدهایم. عرض این مسیر از ۲۰ متر به ۴۰ متر افزایشیافته تعریض آن به اتمام رسیده است. این پروژه با همکاری حوزه عمران و سازمان عمران انجامشده و بهنوعی مکمل اقدامات قبلی است که ادامه خواهد داشت.
وی افزود: برآورد هزینه این پروژه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که از این مقدار، تقریباً ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه تملک و آزادسازی و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه احداث خواهد بود. در مرحله اول، ما حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کردهایم.
مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: امیدواریم اقداماتی که روی پل رودخانه انجام میشود، با همکاریهای بین منطقه ۴ و ۶ بتواند رضایت مردم عزیز را جلب کند. این پروژه از جنبههای استراتژیک نیز حائز اهمیت است؛ زیرا مدخل ورودی سازمان و سایت هستهای اصفهان هست. در این محدوده، نام شهدای هستهای را بر میدان قبلی گذاشتهایم و پل نیز به نام شهید فخریزاده مزین شده است.
زمانی بیان کرد: این پروژه علاوه بر جنبه عمرانی، دارای جنبههای فرهنگی و سیاسی نیز است. امیدواریم این پل جزو پلهای خاص باشد و ترکیبی از میدان، زیرگذر و روگذر را شامل شود تا آبرویی برای شهر اصفهان باشد و رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد.
علی باقری، مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان نیز در ادامه به ایسنا گفت: از ۴۶ کیلومتر طول رینگ محدوده داخل شهر اصفهان، حدود ۱۰.۵ کیلومتر آن در منطقه ۶ قرار دارد که تقریباً ۲۳ درصد از طول کل رینگ را شامل میشود. طی دو سال گذشته، ۳/۱ کیلومتر از این مسیر تکمیل و مورد بهرهبرداری قرارگرفته است. امروز نیز عملیات عمرانی ۲/۲ کیلومتر از کیلومتر ۶۹ تا ۷۱ آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای آزادسازی این بخش از رینگ، هزینه تملک حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است که با ۱۴۰ پلاک توافق انجامشده و نزدیک به ۴۰ هزار مترمربع تملک در یک بازه زمانی بسیار کوتاه انجامشده است. به یاد دارم که در شهریور جلسهای با حضور شهردار اصفهان داشتیم و تأکید شد که تملک این پروژهها تا پایان سال در یک بازه شش ماهه انجام شود. با کمک و همکاری دوستان در منطقه ۶ و مشارکت مالکان، این مهم محقق شد.
مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: فاز سوم پروژه که تقریباً ۵/۵ کیلومتر باقیمانده است نیز جزو دستور کار قرار خواهد گرفت و امیدواریم در همین دوره مدیریت، این ۱۰ و نیم کیلومتر را به ثمر برسانیم. باید بگویم که در سال گذشته بالغبر هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ به انجام رسید و امسال نیز قرار است ۱۴۰۰ میلیارد تومان صرف پروژههای عمرانی در این منطقه شود.
انتهای پیام
نظرات