• یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404020704817
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تاکید کرد

لزوم تحلیل اطلس روانی اجتماعی دانش آموزان مناطق هدف طرح نماد

لزوم تحلیل اطلس روانی اجتماعی دانش آموزان مناطق هدف طرح نماد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با تاکید بر این که باید اطلس روانی اجتماعی دانش آموزان مناطق هدف طرح نماد تنظیم و تحلیل شود، اظهارکرد: تا به شکل دقیق نتوانیم مسائل و چالش‌ها را ریشه یابی کنیم، برای پیشگیری و درمان آن نمی شود راهکاری ارائه کرد لذا در طرح نماد باید با یک نگاه جامع، همگی جنبه‌های آسیب‌های اجتماعی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده با گرامیداشت ایام هفته معلم و همچنین ضرورت زنده نگداشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه دانش آموزان شهید و شهدای فرهنگی گفت: معلمین مشعل‌های هدایت جامعه هستند و اگر معلم از شان و منزلت واقعی خود در جامعه برخوردار باشد، مسیر پیشرفت در آن جامعه چندین برابر هموار خواهد بود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به این که یکی از برنامه‌های جدی وزیر آموزش و پرورش، طرح پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است، گفت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این طرح باید برنامه عملیاتی و اجرایی دقیق داشته باشیم و با یک جدول زمانبندی دقیق بتوانیم، شرایط را به نحو مطلوب مدیریت کنیم، چرا که طرح نماد یکی از کلیدی‌ترین موضوعات آموزش و پرورش است.

محمودزاده با تاکید بر این که باید اطلس روانی اجتماعی دانش آموزان مناطق هدف طرح نماد تنظیم و تحلیل شود، اظهارکرد: تا به شکل دقیق نتوانیم مسائل و چالش‌ها را ریشه یابی کنیم، برای پیشگیری و درمان آن نمی شود راهکاری ارائه کرد لذا در طرح نماد باید با یک نگاه جامع، همگی جنبه های آسیب‌های اجتماعی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزایش رشد جسمی و روانی دانش آموزان را از اهداف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: رویکرد و مداخلات ما در حوزه آسیب های اجتماعی باید پیشگیرانه باشد.

وی با اشاره به غربالگری صورت گرفته در دانش آموزان مناطق هدف طرح نماد، اظهارکرد: در طرح نماد پس از غربالگری، دانش آموزانی که نیاز به ارجاعات به مراکز و دستگاه های ذیصلاح داشته باشند، ارجاع و مشاوره لازم در اختیار آن ها قرار داده می‌شود. گسترش آموزش‌های رشد مدار که ذهن دانش آموزان و اولیا را توسعه دهد سبب بالا بردن تاب آوری خواهد شد و باید به آن توجه ویژه داشت تا فرد بتواند در مواجهه و برخورد با نقاط ضعف خود از تاب آوری بالاتری برخوردار شود.

وی ادامه داد: شناسایی مناطق پر آسیب و بررسی عوامل موثر بر آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی طرح نماد است و امروز سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با شناسایی مناطق هدف در جهت بهبود شرایط برنامه ریزی‌های مدونی را انجام داده است که امیدواریم با اجرای آنها بتوانیم گام‌هایی به جلو برداریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تا کید بر این که کاربر اصلی نماد معلم است، گفت: طرح‌نماد یک طرح معلم محور است چرا که رصد و پایش آن در کلاس درس توسط معلم صورت می پذیرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمودزاده ضرورت توجه به کار فرهنگی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و افزود: آگاهی‌بخشی، فرهنگ سازی و فعالیت های تربیتی می تواند در پیشگیری وکاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha