اهمیت ارتباط با مشتری در تعمیرگاه ها
به گزارش ایسنا به نقل از ارقام گستران، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در همه مشاغل مهم است اما در مشاغل تعمیرگاهی به علت اینکه دستگاه تعمیری مشتری ممکن است چندین روز در تعمیرگاه ما بماند بحث ارتباط با مشتری بسیار مهم تر است. وقتی می گوییم مشاغل تعمیراتی منظورمان همه تعمیرگاه هاست از انواع تعمیرگاه های خودرو گرفته تا تعمیرات موبایل، لوازم خانگی، صوتی تصویری، تجهیزات پزشکی و... این موضوع درباره همه تعمیرگاه ها صدق می کند.
همه ما وقتی وسیله ارزشمند و خراب خود را به تعمیرگاه می سپاریم دغدغه های زیادی داریم از جمله:
آیا تعمیرکار به اندازی کافی برای وسیله من وقت می گذارد؟
آیا موفق به تعمیر وسیله شد؟
هزینه تعمیرش چقدر شد؟
چه روزی برای پیگیری زنگ بزنم؟
چه ساعتی زنگ بزنم که مزاحش نباشم؟
حتی پس از اینکه وسیله تعمیر شده را از تعمیرگاه پس می گیریم باز هم دغدغه هایی داریم از جمله:
اگر درست نشده بود چی؟
آیا نیاز هست برای سرویس مجدد بیارمش؟
نکنه زمان سرویس دوره ای را فراموش کنم (مثلا تعویض روغن)
تمام این دغدغه های مشتریانتان و سایر دغدغه خودتان را به راحتی می توانید با افزونه پیامک نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس به صفر نزدیک کنید
پیامک های هوشمند اسکناس؛ راهکاری نوین و جذاب
نرم افزار اسکناس قابلیت های فراوانی از جمله برای مدیریت و حسابداری تعمیرگاه ارائه می دهد ولی اینجا فقط می خواهیم راجع به بخش ارسال پیامک نرم افزار اسکناس صحبت کنیم.
برخی پیامک های خودکار نرم افزار اسکناس:
- پیامک پذیرش وسیله تعمیری
بلافاصله بعد از پذیرش وسیله تعمیری پیامکی که از قبل تعریف کرده اید و می تواند شامل خوش آمد گویی باشد برای مشتری ارسال می شود.
- اطلاعرسانی مراحل تعمیر
هر رویداد جدیدی را روی وسیله تعمیری ثبت کنید به مشتری اطلاع رسانی می شود.
- پیامک دلجویی در صورت طولانی شدن زمان تعمیر
می توانید تنظیم کنید مثلا اگر 3 روز از پذیرش گذشت و هنوز وسیله تعمیر نشده بود یک پیامک با متن دلخواهتان برای مشتری ارسال شود.
این دلجویی محدود به یک پیام نیست می توانید در فواصل مختلف دوباره این پیامک یا پیامک دیگری را تنظیم کنید تا ارتباط شما با مشتری قطع نشود.
- اطلاعرسانی اتمام کار
بعد از اتمام تعمیر وسیله به طور خودکار به صورت پیامکی به مشتری اطلاع رسانی می شود که وسیله اش تعمیر شده و می تواند به تعمیرگاه مراجعه کنید.
در صورت تمایل می توانید متن پیامک اتمام کار را طوری تنظیم کنید که مبلغ نهایی تعمیر یا حتی فاکتور کامل خدمات صورت گرفته برای مشتری ارسال شود.
- یادآوری مجدد در صورت عدم مراجعه مشتری
می توانید طوری نرم افزار را تنظیم کنید که بعد از تعمیر اگر مشتری برای دریافت وسیله اش به تعمیرگاه شما مراجعه نکرد در دوره های متناوب پیام های یادآوری برای او ارسال شود.
- پیامک نظرسنجی و رضایت سنجی پس از تحویل
می توانید نرم افزار را تنظیم کنید که چند روز بعد از تحویل وسیله تعمیری به مشتری به طور خودکار پیامکی را جهت رضایت سنجی یا یادآوری گارانتی تعمیرات برای او ارسال کند.
- پیامکهای یادآوری سرویس دورهای
برخی وسیله های تعمیری نیاز به رسیدگی های دوره ای دارند. به عنوان مثال این قابلیت خیلی برای اتوسرویس ها و تعمیرگاه های خودرو که سرویس دوره ای انجام می دهند بسیار کاربردی است.
نرم افزار اسکناس قابلیت این را دارد که به طور خودکار در موعد سرویس های دوره به مشتری یادآوری کند.
اینها فقط بخش کوچکی از پیامک های قابل تعریف است. در نرم افزار اسکناس می توانید برای صدها حالت مختلف پیامک خودکار تعریف کنید.
مزایای استفاده از پیامک هوشمند
در ادامه به عنوان نمونه برخی از مزایای استفاده از پیامک هوشمند نرم افزار اسکناس را نام می بریم
افزایش شفافیت:
مشتری همیشه از وضعیت دقیق وسیله تعمیری خود باخبر است. همچنین خیالش راحت است نیازی به پیگیری او نیست بلکه در هر وضعیت به او اطلاع رسانی پیامکی خواهد شد.
کاهش تماسهای تلفنی:
طبیعتا مشغله و کار تعمیرکاران بسیار بیشتر از فروشنده ها است. خیلی اوقات تعمیرکار در حال تعمیر وسیله تعمیری است و تلفنش زنگ می خورد. در نتیجه مجبور می شود یا پاسخ مشتری را ندهد و کار خود را رها کند.
با ارسال خودکار پیامک، حجم تماسهای پیگیری کاهش مییابد و اینگونه هم رضایت مشتری بیشتر جلب شده و هم وقت تعمیرکار کمتر گرفته می شود.
بهبود تجربه مشتری:
پیامک خوش آمد گویی، پیامک اطلاع رسانی وضعیت تعمیر، فاکتور پیامکی، پیامک رضایت سنجی و... قطعا باعث می شود مشتری احساس کند ارزشمند است. می دانیم که مشتری همیشه به جایی مراجعه می کند که باعث ایجاد حس بهتر درونی اش شود.
افزایش وفاداری:
پیامکهای نظرسنجی و پیشنهاد تخفیف، انگیزه بازگشت مجدد را ایجاد میکند.
اگر بخواهیم یک مثال واقعی بزنیم تا ملموس تر شود بهتره به پیامک بعد از تحویل اشاره کنیم.
خودتان را جای مشتری بگذارید. فرض کنید می خواهید وسیله خراب خود را تعمیر کنید و به تعمیرگاهی مراجعه کردید. تعمیرکار یا مدیر مجموعه از کیفیت خدمات و اصل بودن قطعات خود می گوید و تضمین کلامی می دهد که بعد از تعمیر و پرداخت هزینه مثلا تا 7 روز اگر از تعمیر راضی نبودید تشریف بیارید ما دوباره رایگان تعمیر می کنیم.
سوال اینجاست که چه تضمینی وجود دارد که به وعده اش عمل کند؟ آیا واقعا کیفیت کار مجموعه بالا است و از قطعات اورجینال استفاده می کنند و یا این یک شگرد تبلیغاتی است؟
حالا فرض کنید که بعد از چند روز وسیله شما تعمیر شد و تحویلش گرفتید. یکی دو روز بعد یک پیامک برای شما ارسال می شود با این مضمون که اگر از تعمیر راضی نیستید تا 7 روز ما به طور رایگان برای همان ایراد در خدمت شما هستیم.
فرق این پیامک با آن صحبت های اولیه می دانید فقط در یک چیز است و آن اینکه این پیامک صداقت تعمیرگاه را در این گفته ها تضمین می کند چون امروز شما پول را پرداخت کردید و تعمیرگاه مورد نظر نیازی به تبلیغات برای جذب شما ندارد و این پیامک ممکن است حتی به ضرر او تمام شود ولی باز هم به فکر شما است!!!
شما باشید دفعه بعدی به تعمیرگاه دیگری مراجعه می کنید یا به همان تعمیرگاه؟؟؟
چگونه شروع کنیم؟
اگر تمایل دارید از قابلیت ارسال پیامک خودکار و سایر امکانات نرم افزار اسکناس استفاده کنید کافیه به سایت نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس مراجعه کنید و درخواست نسخه آزمایشی خود را ثبت کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات