طناز میر، معلم مدرسه باقرخان در روستای پدگی شهرستان میرجاوه و مبتکر این روش در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این طرح مبتنی بر تصویرسازی و نقاشی مفاهیم علمی، تاریخی و ادبی بر روی سنگهای طبیعی است.
وی گفت: یادگیری مصور با نقاشی روی سنگ به دانش آموزان کمک میکند تا از طریق هنر، ارتباط عمیقتری با مطالب درسی برقرار کنند.
میر بیان کرد: دانش آموزان با استفاده از رنگهای متنوع، سنگها را به بومهایی زنده تبدیل کرده و موضوعاتی چون چرخه آب، رویدادهای تاریخی و حتی حکایتهای ادبی را به تصویر میکشند.
وی گفت: این روش یادگیری نه تنها باعث تقویت خلاقیت دانش آموزان بلکه مفاهیم پیچیده را به شکلی ملموس و جذابتر ارائه میدهد
این معلم خلاق در ادامه بیان کرد: دانش آموزان وقتی خودشان مفاهیم را تصویرسازی میکنند بهتر درکشان میکنند و به خاطر میسپارند.
وی اظهار کرد: چنین روشهایی میتواند نقش موثری در تقویت حافظه بصری دانش آموزان ایفا کند.
میر گفت: طبق مطالعات انجام شده اطلاعاتی که از طریق تصویرسازی پردازش میشوند در ذهن دانش آموزان ماندگارتر هستند و ارتباط آنها با مفاهیم آموزشی را عمیقتر میکنند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار جنبههای آموزشی این طرح موجب تقویت همکاری و تعامل میان دانش آموزان نیز شده است.
میر افزود: این فرایند علاوه بر افزایش مهارتهای ارتباطی، فضای یادگیری را به محیطی شاداب و فعال تبدیل کرده است.
انتهای پیام
نظرات