• دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404021510779
  • خبرنگار : 71955

بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از ایسنا در هفته معلم

بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از ایسنا در هفته معلم

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش امروز و همزمان با هفته معلم از ایسنا بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دکتر علی لطیفی به مناسبت هفته معلم امروز (دوشنبه) از ایسنا بازدید کرد  و در گفت‌وگو با خبرنگاران ایسنا آخرین اقدامات و برنامه‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.

علی لطیفی در نشست صمیمی با این خبرگزاری با اشاره به اجرای عدالت آموزشی توسط دولت گفت: کار رئیس‌جمهور در آموزش و پرورش، همه ما را غافلگیر کرد، زیرا ایشان به صورت جدی آموزش و پرورش را اولویت خود قرار داد. در جلسات اولیه‌ای که با ایشان داشتیم، دستوراتی صادر شد که با توجه به حجم مشغله ایشان، تصور نمی‌کردیم این میزان پیگیری قاطعانه در حوزه آموزش و پرورش صورت گیرد.

بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از ایسنا در هفته معلم



وی با تأکید بر اینکه اهتمام رئیس‌جمهور نسبت به آموزش و پرورش بسیار ویژه است، افزود: دغدغه و انگیزه ایشان بسیار مهم است. هرچند به اعتقاد من، تثبیت شدن و جاری شدن این دغدغه در بدنه مدیریتی کشور، امری زمان‌بر است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایشان در کمتر از یک سال از حضور خود در مقام ریاست جمهوری، ۲۸ جلسه را به آموزش و پرورش اختصاص داده‌اند که بی‌نظیر است، ادامه داد: این در حالی است که ما قبلا وزرای آموزش و پرورشی داشته‌ایم که به سختی و بعد از مدت طولانی می‌توانستند با رئیس جمهور، جلسه اختصاصی هماهنگ کنند.

لطیفی با بیان اینکه اکنون رئیس جمهور دغدغه مندی داریم که در جلسات استانی به استانداران می‌گوید در حوزه آموزش و پرورش چه کاری انجام داده‌اید؟ گفت: در رابطه با موضوع عدالت آموزشی، ایشان دیدگاهی شفاف و واضح دارند و معتقد هستند که باید این مسئله را تا محقق شدن کامل آن، پیگیری کنند.
 
لطیفی تمرکز رئیس جمهور در حوزه آموزش و پرورش و عدالت و کیفیت آموزشی را در حول سه محور مهم دانست و گفت: محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی، به‌ویژه در مناطق با تراکم دانش‌آموزی بالا، اولین محور مورد توجه ایشان است. اصلاح روش‌های یاددهی و یادگیری محور دیگری است که رئیس جمهور بر آن تاکید دارند، به‌گونه‌ای که فرآیند آموزش باید بر پایه‌ رویکرد فعال به یادگیری و شامل فعالیت، کارگروهی، فکر کردن و خلاقیت بوده و ارائه مستقیم مطالب نباشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتقای مدیریت آموزشگاهی، محور سوم مورد توجه رئیس جمهور است، ادامه داد: برای ایجاد تغییر در روش‌های یاددهی و یادگیری، نیازمند مدیرانی با فهم برنامه‌ای خوب هستیم که از این تحول در مدرسه، حمایت‌ کنند.

لطیفی همچنین گفت: رئیس‌جمهور قاطعانه بر مدارس عادی دولتی تأکید دارد و معتقد است باید نگاه عمومی مردم را به این قضیه تغییر داد تا خودشان پای کار باشند. تا زمانی که مردم و مؤسسات مردم نهاد، نگاهشان به دولت باشد، با توجه به محدودیت‌های زیادی که دولت دارد قادر به انجام بسیاری از امور نخواهد بود.

وی به طراحی وزارت آموزش و پرورش برای تحقق این مطالبات رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: در این طراحی، یک سری واحدها در خط مقدم و برخی از آن‎ها پشتیبان هستند، به این صورت که سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس، معاونت‎های آموزش ابتدایی و متوسطه در خط مقدم قرار دارند، و تعدادی از واحدها از جمله سازمان پژوهش به عنوان پشتیبان عمل می‌کنند. مهم‌ترین پشتیبانی‌ سازمان پژوهش هم عبارت است از همکاری با معاونت‌های آموزشی در تولید بسته‌های آموزشی برای معلمان در زمینه اصلاح روش‌های یاددهی و یادگیری و همچنین، ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه برنامه درسی که معاونت‎ها به آن‌ها نیاز دارند.

رئیس سازمان پژوهش در پایان افزود: با توجه به اینکه در تدوین محتوای بسیاری از کتاب‌های درسی، رویکردهای فعال یادگیری مورد توجه این سازمان بوده اما در اجرا به درستی محقق نشده، این مطالبه رئیس‌جمهور را فرصت مناسبی برای تحقق این رویکرد در کتاب‌های درسی می‌دانیم.

بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از ایسنا در هفته معلم

مشروح این گفت‌وگو طی روزهای آتی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha