• یکشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۴ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404030401715
  • خبرنگار : 71955

چگونگی تصحیح اوراق امتحانات کشوری پایه نهمی‌ها

چگونگی تصحیح اوراق امتحانات کشوری پایه نهمی‌ها

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز اولین امتحان هماهنگ کشوری دانش‌آموزان پایه نهمی در دو نوبت در حال برگزاری است گفت: تمام مدارس متوسطه اول، حوزه اجرا هستند. بنابراین حوزه تصحیح مستقلی برای این موضوع نخواهیم داشت و معلمان خود دانش آموزان، تصحیح اوراق را بر عهده دارند.

حمید یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز در پایه نهم مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۶۱۹ هزار دانش‌آموز پسر و ۶۱۰ هزار نفر دختر هستند گفت: در پایه نهم سه درس علوم، ریاضی و زبان و ادبیات فارسی به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و امروز یکشنبه اولین امتحان با درس ریاضی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در ماده ۱۰ آیین نامه ارزشیابی آمده است که امکان برگزاری امتحان کشوری برای یک تا چند درس وجود دارد افزود: در همین راستا از این فرصت استفاده کردیم تا دانش آموزان هم جدی‌تر وارد بحث مطالعه عمیق مطالب شوند و هم بتوانند روی موضوع هدایت تحصیلی دقیق‌تر جایابی شوند زیرا یکی از موضوعات مهم در بحث هدایت تحصیلی نمرات پایانی دانش‌آموزان است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه، با بیان اینکه تمام استان‌ها تلاش می‌کنند در فضای شبکه شاد و به صورت وبیناری سوالات پر اشکال یا پر توضیح را حل کنند ادامه داد: همچنین در شبکه آموزش یک بازه ۴۰ دقیقه‌ای اختصاص داده شده که به صورت آنلاین، سوالات را به واسطه دبیرخانه درس، احصاء و آن‌ها را در شبکه آموزش حل کنیم.

یزدانی با بیان اینکه تمام مدارس متوسطه اول، حوزه اجرا هستند عنوان کرد: در مدارس متوسطه اول، سوالات دانش آموزان توسط مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تهیه، طراحی و انجام می‌شود. طراحان در قرنطینه سوالات را طراحی می‌کنند و از سه روز قبل تا برگزاری امتحان در قرنطینه خواهند ماند؛ سوالات طراحی، به استان‌ها ارسال، مدرسه امتحان را برگزار و معلم خود دانش آموزان تصحیح را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه حوزه تصحیح مستقلی برای این موضوع نخواهیم داشت اظهار کرد: هدف از این امتحانات این است که هم سطح علمی دانش‌آموزان ارتقاء پیدا کند و هم دانش‌آموزان با سوالات بافت‌دار آشنا شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۴-۰۳-۰۵ ۱۵:۳۶

چرا سوالات ریاضی شیفت صبح با شیفت بعد از ظهر از نظر سختی این قدر متفاوت بود بچه من داغون شده دارید مدارس دولتی که درست حسابی معلم ندارن توی این سه سال فقط معلم نهم معلم ریاضی بوده دوسال قبل اصلا معلم ریاضی نبودن که برای تدریس

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۰۸ ۰۸:۴۵

زبان کی کشوری شد؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۰۹ ۰۴:۴۳

به عنوان یک پایه نهمی موافقم تو پایه هفتم و هشتم اصلا معلم خوب نداشتیم

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۰۹ ۰۸:۱۲

دقیقا🤔🤔

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۰۹ ۰۱:۲۹

واقعا درجه سختی امتحانات شیفت صبح وعصر خیلی باهم فرق داشت در هر دو امتحان ریاضی وفارسی،

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۰۹ ۰۶:۰۵

ریاضی سوالاتی سختی داشت بچه های ما کرونا بوده از پایه ضعیف اومدن بالا معلم نداشتن لااقل ی چند نمره کلی به همه اضافه کنند

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۰۹ ۱۱:۳۶

به معلم حقوق خوبی بدید ساعت تدریس را اضافه کنید تراکم کم شود ببینید چقدر در آموزش تاثیر دارد

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۱۰ ۰۲:۰۵

امتحان فارسی چرا اینجوری بود ؟ در ضمن زبان مگه کشوریه

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۱۰ ۰۲:۱۸

لطفاً سطح اموزشی را با سطح امتحان ها برابر کنید می خواهید علم بچه ها برود بالا ان ها را تدریس کنید نه امتحان بگیرید که اگر هم می گیرید بچه ها بتوانند جواب بدهند اگر دانش اموزی فقط با تدریس معلم و مدرسه پیش برود قطعا نمره کامل نخواهد گرفت

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۴

چرا باید امتحانات صبح بعد ظهر اینقدر متفاوت باشه بچه ها داغون شدن اونم از امتحان فارسی که کلا اینقدر سخت و بافت دار بود که دانش آموزان رو برای امتحانات بعدی هم بی انگیزه می کنه

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۱۰ ۱۹:۱۵

متاسفانه یک عده ازمعلمان درتدریس کم کاری میکنند ودانش آموزان برای پایه بعدی وامتحانات به مشکل برمیخورند لطف کنید اگرراضی نیستید جای یک نفررواشغال نکنید

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۱۱ ۱۶:۴۳

سلام متاسفانه آزمون فارسی پایه نهم دارای سوال های غیر منطقی بود وبا توجه به اهمیت نمره ای که در کارنامه گرفته میشود به عنوان دانش آموز تلاشگر ایران خواستار امتحان دوباره فارسی هستم یا به همه دانش آموزان نمره مشخصی ارفاق شود

avatar
۱۴۰۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۱۸

چراسوالهای علوم نهم اینقدر بد بود.وقتی قراراین سوالها رو بدیدحداقل یه کتابم ازش چاپ کنید یا به معلم ها بگید سرکلاس بابچه هاکارکنن دخترمن خیلی کتابش رو خونده بود از بعدامتحان همش گریه میکنه که امتحانش بدشد