• جمعه / ۶ تیر ۱۴۰۴ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1404040603807
  • خبرنگار : 71667

یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد

لزوم حفظ انسجام ملی در ذهن و قلب مردم/ باید به سمت تولید ملی و اقتدار اقتصادی حرکت کنیم

لزوم حفظ انسجام ملی در ذهن و قلب مردم/ باید به سمت تولید ملی و اقتدار اقتصادی حرکت کنیم

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به انسجام ملی شکل‌گرفته در جریان جنگ ۱۲ روزه، تأکید کرد: این همبستگی می‌تواند به‌عنوان بستری برای تقویت سرمایه‌گذاری، حمایت از تولید ملی و ترویج مصرف کالاهای ایرانی از طریق رسانه‌ها و نهادهای اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

حمیدرضا جیهانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورمان اظهار کرد: طبیعتا هر زمانی که در یک کشور خطرات و ریسک‌ها ژئوپلوتیک و تهدید کننده حاکمیت ملی و تمامیت ارضی رخ می دهد، در کشورها از جمله کشور ما ایران خوشبختانه مردم‌مان به یک انسجام ملی و یک وحدت عقیدتی، راهبردی و ملی رسیدند و در این راستا بهترین کار این است که از طریق بسترهای رسانه‌ای تک تک آحاد مردم در قالب مجموعه‌های اقتصادی و بنگاه‌های عمومی اقتصادی این انسجام ملی به سمت و سوی سرمایه‌گذاری و ایجاد حمایت از تولید ملی هدف گذاری شود که این در فرهنگ‌سازی می‌تواند خود را برای استفاده و مصرف کالاهای ایرانی و اجتناب از کالاهای خارجی نشان دهد.  

وی افزود: از سوی دیگر می‌تواند خود را در حوزه مدیریت مصرف در نهاده های انرژی و تولید نشان دهد و در کنار آن بنگاه های تولیدی می توانند از طریق بحث های بهره وری به این موضوعات کمک کنند. نکته مهم این است که انسجام ملی که بعد از این جنگ تحمیلی برای مردم ما ایجاد شد باید در اذهان و قلب همه مردم حفظ شود و از این مسیر به سوی تولید ملی و اقتدار اقتصادی که درحال حاضر بعد از جنگ نیاز مبرم ما در  منطقه خاورمیانه و دنیا است، برویم.  

جیهانی گفت: با توجه به تخریبی که به واسطه جنگ رخ داده و نیازبنگاه های اقتصادی به کالاهای واسطه ای خود که باید فروش رود؛ در سیستم زنجیره تأمین و تولید بهم ریختگی وجود دارد بنابراین باید آحاد جامعه همراه شوند تا این بهم ریختگی دوباره به یک وضعیت تعادل، تواضع برسد و بنگاه های اقتصادی هم باید سریعا نیازمندی های خود را برای تولید و ارائه محصولات نهایی به مشتریان و مردم پیدا و آماده کنند.خوشبختانه ما در این جنگ با هیچ‌گونه مشکلی در حوزه کالاهای اساسی و دیگر کالاها مواجه نبودیم به دلیل اینکه اقتصاد ما خیلی بزرگ تر از ابعاد این جنگ کوچک بود اما در هر صورت مدیریت بازارها بسیار مهم است و بنگاه‌ها در عرصه بنگاه و هم مجموعه سیاستگذار دولتی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.  

این کارشناس اقتصادی گفت: در این جنگ ۱۲ روزه و ایجاد اتحاد ملی و انسجام مردمی از این به بعد رسانه ها باید فعال شوند. در گذشته اعلام می کردیم کمپین تحریم مثلا کالاهای آمریکایی و اسرائیلی مورد توجه قرار گیرد، اکنون نیز کمپین های مشابه باید توسط رسانه ها فعال تر شوند و نشان دهند که دشمنان واقعی ما هستند، چراکه هرگونه خرید از کالاهای گفته شده می‌تواند منجر به ایجاد مشکل در فروش محصولات بنگاه ها شود. همچنین به نوعی کمک کننده برای شرکت‌های واردکننده باشد.  

وی در پایان گفت: بحران‌ها و ریسک‌های امنیتی که جنگ های تحمیلی بر مردم‌ ایجاد می‌کند موجب خواهد شد که مردم اعتقاد و عرق ملی قوی تری نسبت به قبل داشته باشند و روحیه تولیدگری و فعال بودن در فضای اقتصاد ملی را ایجاد می کند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha