• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404050100328
  • منبع : سازمان توسعه تجارت

معاون سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرد

راهبردهای نوین برای صادرات محور کردن کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

راهبردهای نوین برای صادرات محور کردن کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به تمرکز بر روی تولید کالاهای صادرات محور از سوی بنگاه‌های کوچک مقیاس بر تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، امیر روشن‌بخش توسعه صادرات را یکی از سیاست‌های اصلی کشور در حوزه تقویت تجارت دانست و افزود: بنگاه‌های کوچک و متوسط نقش غیرقابل انکاری در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها دارند در حال حاضر بخش قابل توجهی از صادرات آمریکا و چین، از محل شرکت‌های کوچک و متوسط یا همان SME ها انجام می‌گیرد؛ عموم این شرکت‌ها تولیدکننده کالاهایی هستند که ارزش کالایی آنها نسبت به وزن بیشتر است و به عبارتی به‌دنبال خلق ارزش افزوده بالا در تولید هستند.  

وی با بیان اینکه SMEها بر تولید صادرات محور متمرکز هستند، اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت ایران، در طراحی جدید زنجیره صادراتی، در ابتدایی‌ترین حلقه‌، نخست شرکت‌های که آمادگی و واجد صادرات هستند را ERA و یا ارزیابی ‌می‌کند؛ اگر بعد از طی کردن ارزیابی‌ها حائز آمادگی لازم تشخیص داده شوند؛ ابزاری دیگر در کنار آنها خواهد آمد و آن شرکت‌های مدیریت صادرات هستند؛ در واقع این شرکت‌ها باهدف کمک به ارتقای ظرفیت صادراتی تولیدات شرکت‌های کوچک مقیاس، به ارتقای ظرفیت صادراتی این‌ شرکت‌ها کمک‌ می‌کنند.

به گفته معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران؛ تمرکز باید بر روی کالاهای صادرات محور باشد و با تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور زمینه توسعه بازار نیز فراهم خواهد شد؛ بدین سان در این طراحی، این مهم‌ در نظر گرفته شده است که از مسیر شرکت‌های مدیریت صادرات بتوان تولیدات بنگاه‌های کوچک مقیاس تقویت و صادر شوند.

وی با تاکید بر اینکه توزیع، فروش، بازاریابی، مطالعه بازار از مسیر شرکت‌های مدیریت صادرات به‌راحتی میسر خواهد شد، تصریح کرد: اگر به‌دنبال توسعه و رشد صادرات هستیم باید زنجیره ارزش صادرات را در همه ابعاد تقویت کنیم؛ به نظر می‌رسد یکی از مسیرهای توسعه صادرات با شرکت‌های مدیریت صادرات محقق خواهد شد؛ این شرکت‌ها در بازار هدف کالاهایی که ارزش صادراتی بالاتری دارند را عرضه و چنین به تولید کمک می‌شود 

بنا به اعلام سازمان توسعه تجارت روشن‌بخش در پایان بیان‌کرد: سازمان توسعه تجارت ایران به‌ویژه معاونت ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی حمایت از SMEها را به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ تجربه گواه از این مهم است که هرگاه مشوق‌ها از جنس بودجه‌ای شدند نتوانستیم ایده‌های خود را عملیاتی کنیم و در مقابل هرگاه مشوق‌ها از جنس اراده و تصمیم شدند نتایج مثبتی با خود به همراه آوردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha