• چهارشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۴ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1404070906167
  • خبرنگار : 71649

رئیس سازمان اداری و استخدامی تاکید کرد

رضایت‌مندی مردم معیار اصلی عملکرد مدیران

رضایت‌مندی مردم معیار اصلی عملکرد مدیران

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، تأکید کرد که معیار اصلی ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان، میزان رضایتمندی مردم از خدمات ارائه‌ شده است و اصلاح ساختارهای اداری تنها در صورتی ضروری است که این رضایت حاصل نشود.

به گزارش ایسنا، علاءالدین رفیع‌زاده - رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور - امروز (چهارشنبه) در بیست‌وهفتمین جشنواره شهید رجایی استان تهران اظهار کرد: این جشنواره شکلی نمادین دارد که هر سال برگزار می‌شود، اما در پس آن یک نظام ارزیابی دقیق عملکرد وجود دارد. معیار اصلی عملکرد مدیران و کارکنان باید این باشد که خدمات ارائه‌شده تا چه اندازه به رضایتمندی مردم منجر می‌شود. فلسفه وجودی ما خدمت‌گذاری به مردم است و اگر خروجی عملکردها به رضایتمندی عمومی ختم نشود، باید در ساختارها بازنگری کرد.

وی افزود: برخی شاخص‌ها تحت عنوان «معیارهای پیش‌برنده» و «توانمندسازها» به دستگاه‌ها کمک می‌کنند خدمات بهتری ارائه دهند. اما اگر رضایتمندی مردم حاصل نشود، ضرورت اصلاح فرآیندها وجود دارد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به راه‌اندازی سامانه «فواد ۱۲۸» گفت: این سامانه طراحی شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات مردم در ارتباط با کارمندان دولت رفع شود. اگر خدمتی به‌درستی ارائه نشود، شفافیت وجود نداشته باشد یا کارمندی در محل حضور نداشته باشد، مردم می‌توانند با ۱۲۸ تماس بگیرند تا موضوع به سرعت پیگیری شود. این سازوکار مبنایی برای اصلاح نظام اداری خواهد بود و به ما نشان می‌دهد در کدام بخش‌ها خلأ وجود دارد.

وی ادامه داد: از این پس می‌توان مشاهده کرد چه تعداد شکایت ثبت می‌شود و رسیدگی به هر شکایت چه مدت زمان می‌برد. این داده‌ها مستقیماً در ارزیابی عملکرد مدیران لحاظ خواهد شد. در گذشته هیچ مدیری به دلیل نارضایتی مردم برکنار نمی‌شد، اما طی ماه‌های اخیر پنج مدیر در همین زمینه تغییر کرده‌اند. در مقابل از مدیرانی که عملکرد مطلوب داشته‌اند نیز تقدیر شده است. امروز زمان آن است که با همکاری همه دستگاه‌ها، به مردم امید بدهیم.

رفیع‌زاده در پایان با تأکید بر ضرورت ساماندهی ساختارهای اداری کشور گفت: این موضوع اخیراً مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور نیز قرار گرفته است. واحدها و دستگاه‌های غیرضروری باید ادغام یا حذف شوند و ادارات موازی که موجب سردرگمی مردم هستند برچیده شوند. مردم باید با خدمات کیفی و شفاف مواجه شوند و ما در این مسیر مصمم به ساماندهی دستگاه‌ها هستیم.

در این جشنواره همچنین از دستگاه‌های برگزیده در گروه‌های شش‌گانه، بر اساس بالاترین امتیاز عمومی و اختصاصی تجلیل شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha