سعید پورعلی در نشست کمیته فرهنگی مجمع مشورتی لرستان با بیان اینکه در حوزه عمران و اقتصاد استان پروژههای مختلفی در قالب طرحهای پیشران، اولویتدار، محرک توسعه تعریف شده است، اظهار کرد: در حوزههای فرهنگی و اجتماعی و به ویژه آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین ارکان جامعه، لازم است که چند پروژه پیشران در بخش های مختلف طراحی و تدوین شود.
وی ادامه داد: در طرح های مشخص شده جهت توسعه استان برای هرکدام ازمسئولان و حوزه های کاری، وظایفی مشخص شده که اگر در برنامه آموزش و پرورش هم چنین رویکردهایی درنظر گرفته شود، قطعأ نتایج مثبتی در سطوح مختلف سازمانی، آموزشی، پرورشی و ...به دنبال خواهد داشت.
معاون سیاسی استاندار لرستان تصریح کرد: کار بدون برنامه و پراکنده نتایج مناسبی به دنبال ندارد و حتی یک برنامه بد بهتر از بیبرنامگی است.
پورعلی ادامه داد: لازم است در این حوزه و به خصوص در بخشهای مورد تاکید مدیریت ارشد استان، به صورت پروژهای و با برنامه کار کرد.
وی تصریح کرد: مشکلاتی مانند نیروی مازاد، کیفیت تدریس و ...در مجموعه آموزش و پرورش نیازمند بازنگری بوده ولی برنامههای مختلفی هم برای رفع این مشکلات در دست اجرا بوده ولی بهترین راهکار در این زمینه پروژه محوری است.
معاون استاندار لرستان بیان کرد: مسأله شناسی در کنار پروژه محوری، کمک شایانی به توسعه استان در بخشهای مختلف به ویژه آموزش و پرورش میکند.
پورعلی یادآور شد: پروژههای خوبی در این حوزه در سطح استان نیز اجرا شده ولی پروژه محوری ناظر بر مسأله شناسی در این زمینه تاثیرات مطلوبی خواهد داشت.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان شامگاه ۲۱ مهر، در این جلسه موضوعات مهمی از جمله راهکارها و چالشهای موجود در حوزه معدل دانش آموزان، ساختار قامتی دانش آموزان، ضرورت ترویج آموزشهای فنی و حرفه و کار دانش، ترغیب خانوادهها و دانش آموزان برای تحصیل در این رشتهها، تقویت رشتههای مهارتی، ارتقا سطح علمی معلمان، توجه ویژه به آموزش در مقاطع ابتدایی، نظارت بر مراکز آموزشی کنکور و ... تهیه و تجهیز سالنهای ورزشی، توجه به آموزش در محلات محروم، افزایش جذابیت در مدارس عادی، تعیین سرگروههای مجرب در سطح آموزش و پرورش و ...از سوی اعضای مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام
نظرات