• دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۴ / ۲۳:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1404072113960
  • منبع : نمایندگی لرستان

معاون استاندار لرستان:

تعریف پروژه‌های پیشران در حوزه آموزش و پرورش ضروری است

تعریف پروژه‌های پیشران در حوزه آموزش و پرورش ضروری است

ایسنا/لرستان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان بر ضرورت تعریف چند پروژه پیشران در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد.

سعید پورعلی در نشست کمیته فرهنگی مجمع مشورتی لرستان با بیان اینکه در حوزه عمران و اقتصاد استان پروژه‌های مختلفی در قالب طرح‌های پیشران، اولویت‌دار، محرک توسعه تعریف شده است، اظهار کرد: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و به ویژه آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین ارکان جامعه، لازم است که چند پروژه پیشران در بخش های مختلف طراحی و تدوین شود.

وی ادامه داد: در طرح های مشخص شده جهت توسعه استان برای هرکدام ازمسئولان و حوزه های کاری، وظایفی مشخص شده که اگر در برنامه آموزش و پرورش هم چنین رویکردهایی درنظر گرفته شود، قطعأ نتایج مثبتی در سطوح مختلف سازمانی، آموزشی، پرورشی و ...به دنبال خواهد داشت.

معاون سیاسی استاندار لرستان تصریح کرد: کار بدون برنامه و پراکنده نتایج مناسبی به دنبال ندارد و حتی یک برنامه بد بهتر از بی‌برنامگی است.

پورعلی ادامه داد: لازم است در این حوزه و به خصوص در بخش‌های مورد تاکید مدیریت ارشد استان، به صورت پروژه‌ای و با برنامه کار کرد.

وی تصریح کرد: مشکلاتی مانند نیروی مازاد، کیفیت تدریس و ...در مجموعه آموزش و پرورش نیازمند بازنگری بوده ولی برنامه‌های مختلفی هم برای رفع این مشکلات در دست اجرا بوده ولی بهترین راهکار در این زمینه پروژه محوری است.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: مسأله شناسی در کنار پروژه محوری، کمک شایانی به توسعه استان در بخش‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش می‌کند.

پورعلی یادآور شد: پروژه‌های خوبی در این حوزه در سطح استان نیز اجرا شده ولی پروژه محوری ناظر بر مسأله شناسی در این زمینه تاثیرات مطلوبی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان شامگاه ۲۱ مهر، در این جلسه موضوعات مهمی از جمله راهکارها و چالش‌های موجود در حوزه معدل دانش آموزان، ساختار قامتی دانش آموزان، ضرورت ترویج آموزش‌های فنی و حرفه و کار دانش، ترغیب خانواده‌ها و دانش آموزان برای تحصیل در این رشته‌ها، تقویت رشته‌های مهارتی، ارتقا سطح علمی معلمان، توجه ویژه به آموزش در مقاطع ابتدایی، نظارت بر مراکز آموزشی کنکور و ... تهیه و تجهیز سالن‌های ورزشی، توجه به آموزش در محلات محروم، افزایش جذابیت در مدارس عادی، تعیین سرگروه‌های مجرب در سطح آموزش و پرورش و ...از سوی اعضای مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha