• چهارشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94041006130
  • منبع : نمایندگی قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

قانون اگر اشکال هم داشته باشد باید پر قوت اجرا شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: قانون جدید آئین دادرسی کیفری در مرحله تقنین مورد نقد بود ولی امروز که دیگر قانون شده و اجرا می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: قانون جدید آئین دادرسی کیفری در مرحله تقنین مورد نقد بود ولی امروز که دیگر قانون شده و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشست هم اندیشی مسئولان قضائی و انتظامی استان قزوین در اجرای قانون جدید آئین دادرسی کیفری اظهار کرد: اجرای قانون جدید آئین دادرسی کیفری باید با دقت و رعایت ضوابط و مقررات به درستی اجرا شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: بنای ما در کارها باید بر اجرای قانون باشد حتی در جلسه اخیر مسئولان قضائی با مقام معظم رهبری نیز ایشان بر این موضوع تأکید داشتند که اجرای قانون باید بر هر ترتیب مورد توجه باشد.

وی افزود: قانون حتی اگر اشکال هم داشته باشد باید در اجرا پرقوّت حاضر شویم، قانون جدید آئین دادرسی کیفری در مرحله تقنین مورد نقد بود ولی امروز که دیگر قانون شده و اجرا می‌شود، قانونی است که شکل دادرسی ما را تبیین کرده است.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: در اجرای قانون نباید نگرانی داشته باشیم و با قدرت و قوّت باید کارها را انجام دهیم؛ در نتیجه هیچ تشکیلاتی در انجام مأموریت‌ها تردید به خود راه ندهد.

وی تصریح کرد: البته در اجرای قانون جدید و همچنین به لحاظ شرایط امروزی جامعه، انتظار این است که در اجرای قانون از روش‌های سنتی عبور کرده و خود را به پیشرفت های روز مجهز کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: ارتباط الکترونیک دستگاه قضا با مجموعه انتظامی به خصوص کلانتری‌ها در سرعت و دقت کارها موثر خواهد بود همچنین کمک می‌کند تا دستگاه در زمان قانونی و حتی سریع تر به تکالیف قانونی خویش عمل کنند.

وی تأکید کرد: استفاده از فن آوری روز برای اجرای قانون باید ضرورتی در کارمان باشد؛ چراکه این اقدام ظرفیت‌های موجود را افزایش داده، از هزینه‌ها سربار می‌کاهد و قطع یقین رضایتمندی مردم را نیز به دنبال خواهد داشت.

صادقی نیارکی یادآور شد: همه پرسنل ناجا که به عنوان ضابط قضایی وارد می‌شوند باید آموزش‌های لازم را طی کنند تا بتوان برای آن‌ها کارت متحدالشکل ضابطی را صادر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha