• یکشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 94060100047
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی:

‌سرمایه‌گذاری در نوسازی ناوگان‌ حمل‌ونقل توجیه اقتصادی ندارد

‌سرمایه‌گذاری در نوسازی ناوگان‌ حمل‌ونقل توجیه اقتصادی ندارد

ایسنا/خراسان رضوی ‌رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نوسازی ناوگان‌ حمل‌ونقل توجیه اقتصادی ندارد.

‌رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نوسازی ناوگان‌ حمل‌ونقل توجیه اقتصادی ندارد.

‌مجتبی بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با تاکید بر اینکه در خصوص نوسازی ناوگان‌، دولت باید اقدامات جدی در نظر بگیرد، اظهار کرد: متاسفانه دولت تسهیلات قابل توجهی برای این قسمت در نظر نگرفته است.

‌وی با اشاره به اینکه فرسودگی ناوگان اصلی‌ترین مشکل بخش حمل‎ونقل خراسان رضوی است، ادامه داد: دولت با اختصاص وام‌های بلندمدت و با بهره پایین می‌توانند در روند نوسازی ناوگان موثر واقع شود.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی با اشاره به تاثیر وام‌های بلندمدت و کم‌بهره و همچنین کاهش تعرفه‌ها، خاطرنشان کرد: عدم نوسازی ناوگان حمل‌ونقل علاوه بر خسارت جدی بر محیط‌زیست سبب عدم موفقیت در رقابت شده و توان رقابتی را کاهش می‌دهد.

بهاروند افزود: در حال حاضر حدود 10 هزار ناوگان خارجی بارهای ترانزیتی ما را حمل می‌کنند و ارزی که از طریق این ترانزیت‌ها باید وارد کشور شود، نصیب ناوگان خارجی می‌شود.

وی خواستار نگاه بلندمدت دولت به بخش حمل‌ونقل شد و اضافه کرد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به موضوع حمل‌ونقل کشور داشته باشد، با نگاه کوتاه‌مدت و کاسب‌کارانه نمی‌توان انتظار موفقیت در این حوزه را داشته باشیم، ارزان بودن ناوگان‌های افغانی فرصت رقابت را برای این کشور به وجود می‌آورد.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: تا زمانی که شرکت‌های حمل‌ونقل مالک‌ ناوگان نباشند، نمی‌توانند در زمینه اخذ محصولات خارجی رقابت کنند، در حال حاضر ناوگان‌ها خود مالک بوده و تحت نظر شرکت‌های حمل‌ونقل نیستند، این در حالی است که در تمام دنیا شرکت‌های حمل‌ونقل مالک ناوگان هستند، بنابراین توان رقابت دارند.

‌بهاروند خواستار اصلاح قانون امور گمرکی شد و ادامه داد: قانون گمرکی ترانزیت باید کاملا اصلاح شود تا ترانزیت به صورت روان انجام شود، برای انجام این اصلاحات باید نظرات بخش حمل‌ونقل و اتاق بازرگانی را نیز در قوانین بگنجانند.

‌وی افزود: با اینکه اصلاحاتی در قانون امور گمرکی ترانزیت صورت گرفته است، نه تنها شاهد ترانزیت روان نیستیم، بلکه دست‌اندازهایی هم برای این موضوع به وجود آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha