• چهارشنبه / ۸ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95100804754
  • خبرنگار : 71062

اعزام 3500 مبلغ روحانی به اردوهای راهیان نور

اعزام 3500 مبلغ روحانی به اردوهای راهیان نور

رئیس سازمان بسیج طلاب کشور گفت: تاکنون بیش از 3500 مبلغ به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند تا معارف دینی و برکات طلایی دوران دفاع مقدس را به دانش‌آموزان منتقل کنند.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی شاهرودی اظهار کرد:امیدوارم مسیری که دانش‌آموزان حرکت می‌کنند در مسیر شهدا باشد. راهیان نور یک کار عظیم فرهنگی در کشور است و همه بخش‌های جامعه در این اردوها دخیل هستند .
 
وی افزود: بخشی از اردوهای راهیان نور مربوط به دانش‌آموزان است و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت آموزش و پرورش، هر روز حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس که یادآور اخلاص، ایثارگری،دفاع از میهن و ارزش‌ها است بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان بسیج طلاب کشور گفت: رسالت ما در بسیج طلاب اعزام مبلغان همراه کاروان راهیان نور است و دقت کردیم تا از طلاب جوان برای این امر استفاده کنیم تا سنخیتی بین سن دانش‌آموزان و طلاب وجود داشته باشد و الویت اول ما استفاده از طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش است .
 
وی اظهار کرد: جمع کثیری از روحانیون را داریم که با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند و شعار ما در اعزام مبلغ از مدرسه تا مدرسه است؛ یعنی روحانیون در این اردو از مدرسه با دانش‌آموزان همراه می‌شوند و معارف دینی،معارف انقلاب اسلامی و برکات طلایی دوران دفاع مقدس به دانش‌آموزان منتقل می‌شود تا دانش‌آموزان در جریان وقایع یادمان‌ها و زیارتگاه‌ها قرار گیرند و پس از بازگشت آنها نیز این انتقال معارف ادامه دارد و دانش‌آموز را رها نمی‌کنند زیرا یک تحول فکری در دانش‌آموزان با حضور در این اردوها ایجاد می‌شود.
 
حجت‌الاسلام  محمدی شاهرودی گفت: روحانیونی هم که از خارج سیستم آموزش و پرورش انتخاب می‌شوند آموزش‌های لازم را برای تعامل با دانش‌آموزان و نکاتی که باید برای آنها گفته شود گذرانده‌اند. همچنین با همکاری آموزش و پرورش کتابی با عنوان "معراج‌های خاکی 1" تالیف شده است که د رمورد راهیان نور دانش‌آموزی است و در آموزش‌های یک روزه‌ای که برای طلاب داریم کتاب را به آنها می‌دهیم و آنها نیز ماموریت دارند که محتوای این کتاب را به دانش‌آموزان منتقل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha