به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام با اشاره به اشکالاتی که در بازدید میدانی خود ملاحظه کرده بود، عنوان کرد: در مرحله پیش ثبت نام هر چند این امکان به صورت الکترونیکی و رایگان برای مردم فراهم است، اما در صورت مراجعه و ورود داده توسط اپراتور، چه در دفاتر پستی و چه در دفاتر پیشخوان، مبالغی دریافت میشود که نظام مند نیست. یکی از بانوان اظهار میکرد که برای مرحله پیش ثبت نام در دفتر پیشخوان از وی بیست و پنج هزار تومان اخذ شده و در دفتر پست هم تعرفهای چهار هزار تومانی اخذ میشد.
وی ادامه داد: از مدیرعامل پست خواستم که در دفاتر شرکت ملی پست رایانه هایی تعبیه و این امکان فراهم باشد تا مردم شخصا بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند و یا اینکه در صورت عدم توانمندی از کمک سایرین هم استفاده کنند، همچنین اطلاع رسانی در این خصوص که پیش ثبت نام از طریق خود افراد با استفاده از اینترنت رایگان است، در دفاتر پستی صورت گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: برای دفاتر پیشخوان نیز برای این خدمت تعرفه مصوب و ابلاغ شود تا به صورت سلیقهای مبالغ اخذ نشود که در این مورد بنا شد با نمایندگان دفاتر پیشخوان که از بخش خصوصی هستند نیز مذاکراتی داشته باشند.
او موضوع دیگر را عدم پایداری و قطعیهای مکرر سیستم ثبت احوال در دو هفته اخیر دانست و نوشت: این موضوع باعث میشد مردم در زمان مراجعه -که در زمان پیش ثبت مشخص شده بوده بلاتکلیف و معطل باشند. طی تماسی با رئیس محترم سازمان ثبت احوال، مطلع شدم که علت از بروزرسانیهای نرم افزاری است و بنا شد با تشکیل جلسهای با حضور سازمان فناوری اطلاعات و ثبت احوال موضوع بررسی و حل شود.
آذری جهرمی در پایان تصریح کرد: به طور کلی شکایات مردم به جا و کیفیت خدمات مطلوب نبود. امیدوارم با اقداماتی که همکاران ما در شرکت ملی پست و عزیزان پرکار سازمان ثبت احوال طی هفته پیش رو به عمل خواهند آورد، مشکلات موجود مرتفع گردد و با اصلاح روالهای فعلی فرآیند دریافت کارت هوشمند ملی تسهیل شود.
انتهای پیام
نظرات