• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 96121608745
  • خبرنگار : 71576

قلی‌پور: تیمها پول بدهند تا مبارز خوب بگیرند/ ووشو در بخش بانون به مربی چینی نیاز دارد

قلی‌پور: تیمها پول بدهند تا مبارز خوب بگیرند/ ووشو در بخش بانون به مربی چینی نیاز دارد

سانداکار تیم ملی ووشوی مردان گفت: تیم‌های لیگ‌برتر ووشو می‌توانند پول بدهند تا بازیکن خوب بگیرند.

حمیدرضا قلی‌پور در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به انتقاد برخی مربیان لیگ برتر ووشو مبنی بر تجمع اکثر ملی‌پوشان در تیم پارس جنوبی، اظهار کرد: این یک مسئله ساده است چون همه تیم‌ها می‌توانند پول بدهند تا بازیکن خوب و ملی‌پوش بگیرند. یک طرف لیگ کمک به تیم ملی است و طرف دیگر آن کمک به ووشوکاران است. در لیگ ووشو ورزشکاران قراردادهای میلیاردی و چند صد میلیونی ندارند. یک میلیون هم در زندگی ووشوکاران تأثیرگذار است و تیم‌ها باید به این مسئله توجه کنند. مگر چند نفر می‌توانند به تیم ملی وارد شوند که در مسابقات بین‌المللی جایزه دریافت کنند؟!

دارنده مدال نقره رقابت‌های قهرمانی جهان ووشو ۲۰۱۷ کازان، درباره لیگ ووشو باشگاه‌های کشور در سال جاری، توضیح داد: خوشبختانه سال به سال شاهد پویاتر شدن لیگ‌برتر ووشوی ایران هستیم که یک اتفاق خوب است. هم ووشکاران و هم مربیان تیم‌ها جدی‌تر به این موضوع نگاه می‌کنند و نسبت به سال‌های گذشته حرفه‌ای‌تر در باشگاه‌ خود کار می‌کنند. تیم ملی از لیگ‌برتر به وجود می‌آید و این پیشرفت لیگ داخلی برای آینده ووشوی ایران در عرصه‌های بین‌المللی مفید است.

او با اشاره به دلایل نتایج خوب تیم پارس جنوبی در لیگ‌برتر ووشو خاطرنشان کرد: تیم پارس جنوبی کادرفنی و ووشوکاران خوبی را در اختیار دارد. مدیریت و سرپرست این تیم نیز در سطح بالایی قرار دارد که از جمله مسائل مهم در پیشرفت یک تیم است. با این شرایط مناسبی که وجود دارد خدا را شکر قهرمانی خود در لیگ امسال را هم تا حد زیادی حتمی کرده‌ایم. البته آخرین بازی ما نیز سخت است و باید با توان زیادی در این بازی حاضر شویم. پیروزی مقابل پارس جنوبی برای هر تیمی یک افتخار بزرگ است و پاس قوامین هم از تیم‌های خوب لیگ امسال بود که ووشوکاران این تیم قطعا برای پیروزی روی سکو می‌آیند.

پر افتخارترین ووشوکار ایران در رابطه با برنامه‌های آینده خود توضیح داد: دقیقا نمی‌دانم مسابقات جام‌جهانی ووشو کی برگزار می‌شود اما اردوهای زیادی برای این مسابقات نخواهیم داشت، هر وقت تمرینات برای حضور در این مسابقات آغاز شود من هم به تمرینات اضافه می‌شوم. خوشبختانه مصدومیتی هم که داشتم به صورت کامل برطرف شده است.

قلی‌پور در پاسخ به این سوال که باتوجه به عدم همکاری انجمن ووشو چین در انتقال مربی به ایران، فدراسیون ووشو باید چه سیاستی را در پیش بگیرد؟ توضیح داد: من در مورد تالو تخصص زیادی ندارم اما فکر می‌کنم با توجه به اینکه در چند سال گذشته مربیان و ووشوکاران ایرانی در کنار چینی‌ها بودند، می‌توان به پیشرفت امیدوار بود. اما در ساندا، برای بخش بانوان در راستای بالا رفتن روحیه و سطح ووشکاران ایران باید از مربیان چینی استفاده کنیم. بنابراین فدراسیون باید تعاملات و مذاکره‌های بیشتری را با انجمن ووشوی چین انجام دهد تا به این مهم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha