به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام ایران کیش، طی سالهای اخیر عدهای از باشگاه مشتریان به عنوان جایگاهی برای ایجاد این وفاداری یاد میکنند. یک مجموعه که در آن برای گردآوری مشتریان و ثبت اطلاعات آنها به وجود میآید. ابزار نسبتاً جدیدی که توسط برخی از شرکتهای تجاری در کشور استفاده میشود.
اگرچه برخی معتقدند که باشگاه مشتریان هرسازمانی میتواند گامی مستحکم برای وفادارسازی مشتریانش بردارد. شوربختانه اما باید گفت که باشگاه مشتریان اغلب بانکها و سازمانهای تجاری یا فعال نیستند و یا تنها به محلی برای برگزاری قرعهکشی یا ارائه تخفیف تبدیل شدهاند. موضوعی که بی تردید نمیتواند اهداف اصلی وفادارسازی را دراین زمینه فراهم کند.
به واسطه وجود این خلاها و کمبود و کاستیهاست که شرکت کارت اعتباری ایران کیش بنا دارد تا در راستای ایجاد تحولات هر چه بیشتر در مسیر وفادارسازی پذیرندگان و دارندگان کارت، رویکردی جدید را در باشگاه مشتریان پیادهسازی و اجرا کند.
داده کاوی
«داده کاوی!» این مقدمهای برای حرکت دراین مسیر است. لازمه آن که بتوان یک باشگاه را با نیاز مشتری تطبیق داد بهرهبرداری از داده کاوی برای طراحی و ارائه سرویس و خدمات است. بدیهی است از این طریق و با توجه به کارکرد و امتیازاتی که مشتریان دریافت میکنند سرویسها و خدماتی متناسب با نیازهایشان طراحی میشود، در طراحی این سرویسها و خدمات از داده کاوی استفاده خواهد شد تا با هوشمندسازی، آنچه که مطابق با نیاز مشتریان است به آنها ارائه شود.
علیر ضا هوشمند رییس باشگاه مشتریان ایران کیش در این باره میگوید: قراراست در طرح جدید باشگاه مشتریان ایران کیش برای هر مشتری پروفایل شخصی ایجاد کند، دادههای آنها جمعآوری شود و از این طریق آنها در داخل باشگاه مشتریان توسعه و ارتقا داده شوند. باشگاه مشتریان به زودی به طور ویژه برای پذیرندگان راهاندازی و ازاین پس جشنوارههای مختلفی در آن برگزار میشود.
وی ادامه میدهد: از سویی در بخش فروشگاه باشگاه، خدمات مختلفی در طیف وسیع از جمله خدمات استارتآپها برای پذیرندگان و دارندگان کارت در نظر گرفته شده است، تا با این کار هم از استارتآپها حمایت شود و هم از پذیرندگان و دارندگان کارت.
بناست تا باشگاه مشتریان ایران کیش پلی برای تعامل دوسویه شرکت و مشتریانش باشد، از همین رو، تولید محتواهای آموزشی در قالب متن یا مدیاهای تصویری نیز در این باشگاه در دستور کار است.
هوشمند میگوید: ایران کیش در راستای همافزایی با سایر باشگاههای مشتریان، نیز در صدد است تا تفاهمنامههایی دراین زمینه امضا و همین طور امکانی فراهم کند تا سرویسهای باشگاه مشتریان ایران کیش در اختیار کسب و کارهایی که باشگاه مشتریان ندارند نیز قرار بگیرد.
رییس باشگاه مشتریان اظهار میکند: تلاش این شرکت علاوه بر حفظ و ارتقای مشتریان آن است تا با جذاب کردن باشگاه مشتریان یک مزیت رقابتی نیز ایجاد کند، مزیتهایی که به زودی هم در وبسایت باشگاه مشتریان و هم اپلیکیشن پات قابل استفاده خواهد بود. بستری برای رفع نیازهای مشتریان، توجه ویژه به آنها و مدیریت صحیح ارتباط با مشتریان.
انتهای پیام
نظرات