• یکشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97121206275
  • منبع : نمایندگی کرمان

رییس اتاق بازرگانی کرمان:

اقتصادمان مبتنی بر دانش نیست

اقتصادمان مبتنی بر دانش نیست

ایسنا/کرمان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: معتقدم اقتصاد استان کرمان مبتنی بر دانش نیست و به همین دلیل صادرات مواد خام را شاهد هستیم و ارزش افزوده نداریم.

به گزارش ایسنا، "سیدمهدی طبیب‌زاده" امروز 12 اسفندماه در مراسم بهره‌برداری از سامانه خدمات کشوری کسب و کار (سککوک) در کرمان اظهار کرد: باید در اتاق بازرگانی به سمت روش‌های اجرایی برویم و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار است.

طبیب زاده تصریح کرد: راهی جز بنیان کردن اقتصاد مبتنی بر دانش در استان نداریم زیرا در حال حاضر علی رغم وجود ظرفیت‌ها و نیروی انسانی، خروجی متناسبی نداریم.

رییس اتاق کرمان بیان کرد: گمشده این مسائل بهره‌وری و مشکل استان و کشور است و از سوی دیگر رقابت‌پذیری مفهوم فراموش شده ایست که خیلی از مسائل را می‌تواند حل کند.

وی افزود: شرایط ایجاد رقابت فراهم نشده و سیستم، هزینه‌های مالی را بر فعالان اقتصادی تحمیل می‌کند و امکان رقابت را می‌گیرد.

طبیب زاده با اشاره به اینکه تامین مالی جزء اولویت‌های ماست، اظهار کرد: بحث مهم در استان کرمان و کشور اشتغال است که مقدمه آن مهارت آموزی است و در شبکه الکترونیک کسب و کار اگر بتوانیم به یک مدل مشخص اجرایی برسیم، خیلی از مسائل حل می‌شود و می‌توانیم با شهرک‌های صنعتی کارهای زیادی انجام بدهیم و می‌شود فعالیت سامانه کسب و کار را از جنوب استان و جیرفت آغاز کرد و باید کار در بستر عملی پیاده شود.

به گزارش ایسنا، "اصغر مصاحب" سرپرست معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه اتفاقات خوبی بیفتد زیرا تامین مالی از دغدغه‌های فعالن اقتصادی است و با این سامانه ظرفیت بی نظیری در کشور ایجاد شده و خوب است از آن بهره‌برداری کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم از این فعالیت به عنوان فتح بابی برای استفاده از ابزاری‌های نوین تامین مالی در کشور استفاده و بنگاه‌های کوچک و متوسط بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، سامانه کشوری کسب و کار برای ارتقاء و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha