• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 98060602979
  • خبرنگار : 30167

۱۲ داوطلب فضانوردی هند در راه مرکز آموزش فضانوردان روسیه

۱۲ داوطلب فضانوردی هند در راه مرکز آموزش فضانوردان روسیه

به زودی متخصصان روسی ۱۲ شهروند هندی را برای سفر به مرکز آموزش فضانوردان روسیه انتخاب می‌کنند. این افراد راهی مسکو خواهند شد تا در کمیسیون پزشکی شهرک ستاره‌ای مورد معاینه دقیق قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا؛ پاول ولاسوف رئیس آموزش فضانوردان روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس اعلام کرد که کارشناسان این مرکز این ۱۲ نفر را از میان صدها داوطلب فضانوردی که اینک از نیروی هوایی هند برگزیده شده‌اند انتخاب خواهند کرد.

ولاسوف گفت: ما این ۱۲ نامزد را برای بررسی‌های پزشکی دقیق‌تر به مرکز آموزش فضانوردان دعوت خواهیم کرد تا سلامتی شان بطور همه جانبه و در حد استانداردهای لازم مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته رئیس مرکز آموزش فضانوردان، در شهرک ستاره‌ای آنها تحت معاینه دقیق قرار خواهند گرفت تا چهار نفر از آنان که تمام شرایط را داشته باشند به مرحله نهایی برسند. ولاسوف اضافه کرد کلیه بررسی‌ها از آغاز تا پایان با حضور کارشناسان هندی صورت خواهد گرفت.

ولاسوف درباره شیوه آموزش فضانوردان هند خاطرنشان کرد، آموزش آنها با برنامه‌ای متفاوت نسبت به دوره آموزشی هزاع المنصوری اولین فضانورد امارات خواهد بود.

رئیس مرکز آموزش فضانوردان توضیح داد: "این یک آموزش عمومی گسترده فضایی همراه با مطالعه عمیق مطابق با استانداردهای سفینه ما خواهد بود، به طوری که آنها کاملا برای آنچه جهت پرواز نیاز دارند تسلط پیدا خواهند کرد و آماده آموزش با سفینه فضایی خود خواهند شد.

لازم به یادآوری است که فضانوردان اماراتی در محدوده آموزش گردشگران فضایی دوره دیده‌اند و به نوعی "فضانوردان آماتور" به شمار می‌روند در صورتی کیهان نوردان آینده هند باید بطور حرفه‌ای این کار را فرا بگیرند. هر چهار نامزد نهایی، بعدا در مرکز فضایی هند نه فقط به عنوان فضانورد کار خود را ادامه می‌دهند بلکه باید در آینده، با انتقال تجربیات خود، سمت استادی فضانوردان بعدی هند را بر عهده داشته باشند.

در یک ژوئیه، سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس) اعلام کرد که گلاوکاسموس(زیرمجموعه تجاری این سازمان) و مرکز پرواز فضایی سرنشین‌دار سازمان تحقیقات فضایی هند برای انتخاب، معاینه پزشکی و آموزش فضانوردان هند قراردادی امضا کرده‌اند.

چندی بعد نیز دمیتری راگوزین رئیس روسکاسموس در مصاحبه با رسانه‌های روسی گفت که کارشناسان مرکز آموزش فضانوردان اولین گروه کیهان نوردان هند را در پاییز سال جاری انتخاب می‌کنند.

کایلاساوادیوو سیوان رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند(ایسرو) در سال گذشته اعلام کرد اولین پرواز گاگانانی، ناو سرنشین‌دار هند، به شکل بدون سرنشین پیش از دسامبر سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است. اولین ماموریت فضایی سرنشین‌دار این کشور با سفینه ساخت دانشمندان هندی قرار است در سال ۲۰۲۲ ، هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال هند انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha