• پنجشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98071108584
  • خبرنگار : 50203

دفاع مقدس به عنوان نام آشناترین واژه در قاموس ملت ایران جاودانه شد

دفاع مقدس  به عنوان نام آشناترین واژه در قاموس ملت ایران جاودانه شد

ایسنا/مرکزی پیام نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی، در این کنگره قرائت شد.

به گزارش ایسنا، در پیام حجت الاسلام حاج صادقی آمده است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

انقلاب اسلامی ایران به رهبری قائد عظیم الشأن، خمینی کبیر(ره) زمانی به وقوع پیوست که از نعمت پربرکت یارانی صدیق و پاسدارانی همچون شهیدان بزرگوار که ایمان، جهاد و فداکاری را از مکتب مولایشان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) فراگرفته و در پیروزی آن نقش عمده ای داشته و بازوانی قوی برای اسلام، قرآن و انقلاب بودند، برخوردار شد.

بی شک زیباترین فصل از این کتاب گرانسنگ حماسه و ایثار را جوانان از جان گذشته ای رقم زدند که در پرتو اشارت های پیر خمین، فرهنگ عاشورایی مقاومت و شهادت را تفسیری دوباره نمودند و آرمانهای اسلام ناب محمدی را جانی تازه بخشیدند و اینگونه بود که دفاع مقدس الهام بخش آزادی خواهان جهان شده و به عنوان نام آشناترین واژه در قاموس ملت سرافراز ایران اسلامی جاودانه شد.

به راستی راز این همه جانفشانی و ارادت به این بزرگمرد دوران ساز چه بود که با اراده اش خیل عظیم بهترین فرزندان این امت، رهسپار کارزاری می شدند که فارغ از تمتعات دنیوی، فرجامی جز شهادت در انتظارشان نبود؟

امام راحل که به تعبیر آیت الله العظمی اراکی «هیچ شخصی به جامعیت حاج آقا روح الله نیامده و ما همه حیات معنوی خود را مدیون حرکت انقلابی و انسان ساز امام هستیم»، از تبار نور بود که اکسیر سخنان گهربارش که از عمق جانی مخلص و مهذب و زلال برآمده بود ژرفای وجود هر مسلمان آزاده ای را سیراب می نمود. او فاتح و حکمران بر دلهای مجاهدانی بود که سیمای انبیای الهی و اولیای الهی را در عصر غربت فضیلت ها تنها و تنها در آینه تمام نمای او مشاهده می کردند.

امروزه نیز فرهنگ حماسه، مقاومت، ایثار و پایداری و اقتدار روز افزون محور مقاومت در اقصی نقاط دنیا مدیون از جان گذشتگی های رادمردی است که سراسر زندگی پر افتخارش وقف مجاهدت در راه خدا بود و بدون تردید این انقلاب بی نام او در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.

این یادواره ها فرصتی بسیار ارزشمند برای تبیین مجاهدت های خستگی ناپذیر خیل عظیم این انسان های فداکار و تجلیل از خانواده های معظم آنان است که در طول تاریخ با تعهد سرخ و خونین خود انقلاب اسلامی را رقم زدند و زندگی سرشار از اخلاص، معنویت، ساده زیستی، مقاومت و ظلم ستیزی خود را به مثابه منشوری پرفروغ و آگاهی بخش، هدایتگر نسل های مشتاق عزت و عظمت و شیفته سعادت و پیشرفت، برای همیشه تاریخ قرار دادند.

پاسداشت مقام شامخ شهدا و ایثارگران، شکرانه نعمت مردم سلحشور استان مرکزی به درگاه خداوند است که بزرگمردی همچون خمینی کبیر از خطه گهر خیز آنان برخاسته است.

اینجانب در این لحظات باشکوه ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران و مجریان این یادواره، از درگاه ربوبی مسئلت می نمایم به همه ما توفیق ادای دین نسبت به خون مطهر شهیدان والامقام با اقامه ارزش های والا و حیاتبخش اسلامی تحت توجهات حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و نائب بر حق ایشان رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عنایت فرماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha