• یکشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98071410895
  • خبرنگار : 50210

مشکلات امروز حاصل عدم تصمیم‌گیری‌ در بزنگاه‌ها/گرفتار تکرار شده‌ایم

مشکلات امروز حاصل عدم تصمیم‌گیری‌ در بزنگاه‌ها/گرفتار تکرار شده‌ایم

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: مشکلات امروز حاصل تصمیماتی است که در گذشته در زمان درستی اتخاذ نشده‌اند.

به گزارش ایسنا، بهروز اکرمی در نشست مشترک مشاوران امور بانوان فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان مرکزی با اشاره به اینکه زنان عالم الگویی همچون حضرت فاطمه(س) را دارند که حتی الگویی برای مردان نیز محسوب می شود، افزود: ابعاد زندگی این بانو کمتر معرفی شده است و وظیفه داریم تلاش کنیم که ابعاد شخصیتی حضرت در جامعه بیش از گذشته تسری یابد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) عنصر فعال اجتماعی و سیاسی در جامعه آن زمان بود، بیان کرد: امروز برای هر اقدامی در جامعه بلافاصله مباحث آموزش و فرهنگ‌سازی مطرح می‌شود، اما گرفتار تکرار شده‌ایم.

اکرمی تصریح کرد: آموزش یک مفهوم عام است و باید همه جوانب آن، چگونگی آموزش، محتوا، مخاطب و روند آن تعیین شود، در واقع برای آموزش اثربخش باید پروسه را تغییر داد.

وی گفت: مفهوم آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه باید به روز شود و برخوردی عملیاتی در این حوزه صورت گیرد، بویژه اینکه در حوزه بانوان بحث آموزش و فرهنگ سازی نیازمند بازتعریف است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: به نظر می‌رسد در برخی از حوزه‌ها در زمان متوقف شده‌ایم که این امر مشکل ایجاد کرده است. حجاب از ضروریات دین است و هر مسلمانی باید این ضروریات را مورد توجه قرار دهد و حتی در سایر ادیان نیز حجاب را مهم می‌دانند و در واقع پوشیدگی زن یک اصل برای همه انسان‌هاست، اما چرا امروز به مشکلاتی در این حوزه دچار شده‌ایم؟

وی اضافه کرد: دلیل وضعیت امروز این است که مباحث به درستی تبیین نشده و تصمیمات همه جانبه نبوده است، باید برای تصمیم‌گیری‌ها فکری جدید داشت، با ابزار و شیوه گذشته نمی‌توان ارزش‌های دینی و انسانی را ترویج کرد. باید جوان امروز را شناخت و با برخی تصمیمات او را دلزده نکرد.

اکرمی با بیان اینکه فقط ایرانیان و مسلمانان به خانواده به عنوان نهاد مقدس نگاه نمی‌کنند بلکه بشریت برای خانواده قداست قائل است و قوام جامعه را وابسته به خانواده می‌داند گفت: برای ترویج بیشتر این قداست در جامعه باید درست فکر کرد. نگران سست شدن بنیان خانواده هستیم که این امر ممکن است فاجعه‌آفرین باشد.

وی بیان کرد: برای تصمیم سازی‌ها باید دانشگاه‌ و صاحب‌نظران ورود کنند و اجماعی شکل گیرد، اما امروز یکی از حفره‌ها و حلقه مفقوده در مسائل اجتماعی نبود اجماع است و این اجماع با گفت‌وگو حاصل می شود.

اکرمی با اشاره به اینکه در موارد مختلف یا تصمیم‌ درستی اتخاذ نمی‌شود یا دیر تصمیم‌گیری می‌کنیم و فرصت از دست می‌رود، گفت: باید موضوعاتی که جامعه زنان را تهدید می کند احصا شود، نباید اجازه داد که ۲۰ سال اینده مسائل امروز همچنان وجود داشته باشد بلکه باید ضمن حل مسائل امروز نگاهی آینده‌نگرانه به موضوعات داشت، روزمرگی و فراموش کردن مسائل اتفاق بدی است. اگر ۲۰ سال پیش تهدیدات امروز جامعه پیش‌بینی می شد و مطالعه علمی برای آن صورت گرفته بود قطعا وضعیت امروز چنین نبود و دیگران برای زنان ما مد طراحی نمی‌کردند و چراغ خاموش پیش نمی‌رفتند.

وی تصریح کرد: شرایط امروز در حوزه مسائل اجتماعی باب میل هیچ کس نیست، اما هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله داریم چراکه به موقع فکر و تصمیم‌سازی صورت نگرفته است. باید مسائل روز را مدنظر داشت، متهم کردن گذشته دردی را دوا نمی‌کند و باید برای تهدیدات جامعه زنان و تحکیم خانواده تصمیم‌سازی درست و به موقع صورت گیرد.

معاون استاندار آموزش اثربخش را دارای نتایج ملموس و تغییر رفتار افراد و خلاقیت دانست و در خصوص بهبود وضعیت زنان در حوزه اقتصادی بیان کرد: نباید منتظر بود تا فعالیت‌های بزرگ اقتصادی رقم بخورد، جامعه توسط زنان و مردان مدیریت می‌شود و باید هر کدام برای این مدیریت مشارکت داشته باشند و زنان نیز می‌توانند در عین مدیریت خانه و خانواده به اقتصاد جامعه کمک کنند.

وی اظهار کرد: چین پس از امریکا بزرگترین اقتصاد جهان را دارد که ۳۰ درصد تولید ناخالص آن کشور توسط زنان و عمدتا از طریق مشاغل خانگی تامین می شود.

اکرمی با بیان اینکه آموزش در حوزه اقتصادی درگیر الگوهای مقلدانه شده است، با طرح موضوع آموزش بلافاصله آموزش قالیباقی مدنظر قرار می گیرد یا به یکباره همه به دنبال صنایع دستی می‌روند درحالی که باید استعدادها را شناخت و براساس ظرفیت ها آموزش داد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت صندوق خرد زنان روستایی بیان کرد: عملکرد این صندوق تجربه موفقی در کشور داشته است و لازم است که از استان‌های موفق الگوبرداری و بومی‌سازی شود.

معاون استاندار مرکزی بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در اراک و استان همچون پارک بانوان تاکید کرد و افزود: گاهی شمار حاضرین در پارک بانوان اراک به ۳ هزار نفر می رسد، اما از این ظرفیت چه استفاده‌ای می‌شود؟ این فضا باید محلی برای مباحث فرهنگی و عرضه انواع محصولات بوده و در واقع به مرکز تعاملات زنان شهر اراک تبدیل شود.

اکرمی کارکردن را جزئی از ذات انسان‌ها دانست و گفت: باید ضمن حفظ حریم‌ها از ظرفیت زنان در حوزه های مختلف اقتصادی استفاده کرد و در این راستا صندوق خرد زنان روستایی و تدوین برنامه‌ ویژه زنان مناطق شهری لازم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha