• شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98072014691
  • منبع : دانشگاه علم و صنعت ایران

با تفاهم‌نامه دانشگاه علم و صنعت با سازمان منطقه آزاد کیش؛

اولین مدرسه کسب و کار نوپای دانش‌بنیان خاورمیانه تاسیس می‌شود

اولین مدرسه کسب و کار نوپای دانش‌بنیان خاورمیانه تاسیس می‌شود

دانشگاه علم و صنعت ایران و سازمان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کیش، در خصوص طراحی، استقرار و توسعه نهادها و شرکت‌های دانش‌بنیان در برج فناوری کیش، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه با عنایت به برنامه چهارم توسعه دانشگاه علم و صنعت و در راستای تحقق شعار نقش‌آفرینی موثر دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه کارآفرینی دانش بنیان، بین دانشگاه و سازمان منطقه آزاد کیش و پس از شناسایی و ارزیابی مسیرهای هم افزایی دوجانبه با محور طراحی، استقرار و توسعه نهادها و شرکت‌های دانش‌بنیان در برج فناوری کیش، توسط دکتر ذاکری (رییس دانشگاه) و دکتر غلامحسین مظفری (مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش) به امضا رسید.

«تاسیس اولین مدرسه کسب و کار نوپای دانش بنیان در سطح خاورمیانه»، «استقرار صندوق خطرپذیر علم و صنعت ایران»، «توسعه زیست بوم کارآفرینی دانش بنیان علم و صنعت ایران در کیش» و «طراحی، استقرار و ارتقای شبکه‌ای از شتاب دهنده‌های ملی و بین‌المللی با هدف خلق، توسعه، انتقال و تبادل فناوری‌های مورد نیاز کشور» را می توان از جمله اهداف کلیدی مورد تفاهم طرفین برشمرد.

دکتر ذاکری، رییس دانشگاه علم و صنعت در جلسه امضای این تفاهم‌نامه ضمن اشاره به توجه به ماموریت و رسالت تعریف شده در برنامه چهارم توسعه راهبردی دانشگاه، بر نگاه بلندمدت به خلق و توسعه فناوری‌های مورد نیاز کشور با هدف ایجاد ارزش‌های علمی، فناوری و نوآوری تاکید و تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران در تلاش است با هم افزایی با دیگر سازمان‌های دولتی و خصوصی برای تحقق و شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان در جمهوری اسلامی ایران به نحو شایسته ای ایفای نقش کند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوعاتی همچون ساختار، سرمایه فکری (منابع انسانی)، راهبرد و نظام حاکم بر دانشگاه‌های نسل سوم (دانشگاه کارآفرین)، چشم انداز حضور دانشگاه علم و صنعت ایران در جزیره کیش در افق ۱۴۰۸ را در قالب یک زیست بوم با عنوان «زیست بوم کارآفرینی دانش بنیان علم و صنعت ایران در کیش»، تشریح و بر توسعه فناوری‌های مورد نیاز در سرزمین اصلی از طریق منطقه آزاد کیش تاکید کرد.

ذاکری، خلق، توسعه و تبادل فناوری‌های 5G، انرژی‌های پاک، خودروهای بدون سرنشین (هوشمند)، شهر هوشمند و حمل و نقل هوشمند را از جمله فناوری‌های مورد نیاز کشور در افق ۱۰ ساله پیش رو دانست.

بر اساس اعلام دانشگاه علم و صنعت، علاوه بر این، برقراری یک کریدور نوآوری و فناوری بین افراد، گروه‌ها و سازمان‌های رسمی و غیر رسمی وابسته به دانشگاه با هدف استقرار کسب و کارهای نوپای دانش بنیان علم و صنعت و استقرار مدرسه کسب و کار نوپای دانش بنیان- به عنوان یک زیرساخت حمایتی از نهادهای کارآفرینی در برج نوآوری و فناوری کیش- از جمله موارد مورد تاکید طرفین برای تسهیل و توازن رابطه بین تحصیل و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بود.

بنا بر گفته دکتر مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کیش، در حال حاضر ۴۰ شرکت دانش بنیان در مرکز نوآوری کیش استقرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha