• پنجشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98091410278
  • خبرنگار : 50158

تحفه‌ای که پایتخت‌نشینان در دامن مردم استان سمنان گذاشتند!

تحفه‌ای که پایتخت‌نشینان در دامن مردم استان سمنان گذاشتند!

ایسنا/سمنان آلودگی‌ها و آلایندگی کلان شهر تهران چند سالی است که تنها نفس مردم پایتخت‌نشین را تنگ نمی‌کند بلکه وزش باد این تحفه ناخواسته را در دامن مردم شهرهای نیمه غربی استان سمنان و از جمله ایوانکی، گرمسار، آرادان، سرخه و سمنان نیز می‌گذارد.

استاندار سمنان در آیین طرح نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبزدر مهدیشهر اظهار کرد: متاسفانه  در چند روز گذشته شاهدیم که همزمان با آلایندگی کلان شهر تهران، برخی شهرستان‌های استان سمنان نیز دچار عوارض ناشی از این معضل می‌شوند و این مهم گویای این است که ما از موضوع مهم منابع طبیعی، جنگل‌کاری و طبیعت در فضای پیرامونی‌مان تا حدودی غفلت کردیم.

 وی از درختکاری و مرتع‌داری به‌عنوان یکی از ضروریات کشور در شرایط امروز نام برد و افزود: این روزها متاسفانه جوامع شهری، گرفتار صنعت‌زدگی شدند از همین‌رو باید به موازت توسعه صنعتی اقدامات ترویجی و آبخیزداری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به اهمیت درختکاری و توسعه فضای سبز خاطرنشان کرد: آبخیزداری و درختکاری اگر به‌عنوان یک امر اجتماعی مورد توجه قرار گیرد ، بی تردید بهره وری مطلوب‌تری خواهیم داشت.‌

وی با اشاره به میزان پایین نزولات جوی در گستره جغرافیایی استان پهناور سمنان اظهار کرد: استان سمنان مشکل کمبود بارندگی دارد و شوربختانه جدای از این، بیش از ۷۰ درصد بارندگی‌های آن نیز تبخیر می‌شود.‌

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با "بی‌رحمانه"خواند مصرف دخایر زیرزمینی آب در این استان سمنان تصریح کرد: هم اینک با  ۱۵۰ میلیون متر مکعب کسری مخزن مواجه هستیم و این می‌طلبد بیش از پیش به مدیریت مصرف در منابع آبی بیاندیشیم.

آشناگر بر ضرورت برخورد متعهدانه‌تر با طبیعت در کشور و استان تاکید و خاطرنشان کرد: خوشبختانه  اقدامات انجام شده در استان روند خوبی دارد و کوشیدیم سمت و سوی تامین اعتبارات نیز به روال خوبی در آمده و به سمت ضرورت‌ها و اولویت‌ها سوق داده شود.

وی از توجه ویژه به حوضه آبخیزداری و منابع طبیعی در استان خبر داد و گفت: با تلاش همه مسئولان در سال گذشنه جهش خوبی در بحث اعتبارات این حوزه داشتیم و امسال نیز با عقد توافق نامه جدید، میزان تعهدات خود را افزایش داده و رقمی بالغ بر  ۸۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اختصاص یافت.‌

استاندار سمنان با بیان اینکه آبخیزداری به معنای تلاش در جهت جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش منابع آبی است بر ضرورت حفاظت بهتر از منابع آب و خاک به عنوان انفال الهی تاکید کرد.

وی همچنین به تقدیر از فعالیت‌های متعهدانه و عاشقانه جوانان در حوزه‌های منابع طبیعی و محیط زیست پرداخت و گفت: فعالیت‌های نمادین جوانان در این بخش‌ها سبب می‌شود که بیش از پیش قدر درخت و طبیعت را بدانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha