• چهارشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 98113022489
  • خبرنگار : 50051

نماینده ولی‌فقیه در گلستان در گفت‌وگو با ایسنا:

راه‌ برون‌رفت از مشکلات حضور مؤثر و انتخاب درست است

راه‌ برون‌رفت از مشکلات حضور مؤثر و انتخاب درست است

ایسنا/گلستان نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به مشکلات مردم، گفت: آن رفتاری که می‌تواند برای برون‌رفت از این مشکلات به ما کمک کند، حضور مؤثر و انتخاب درست است؛ نه بی‌تفاوت بودن و عدم مشارکت.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای همه ما مُسلّم است که شرکت در انتخابات یک امر دینی و عَقلانی است، از نگاه مکتب اسلام، انسان فردی آزاد و مختار آفریده شده و خداوند به او قدرت و اجازه دخالت در تعیین سرنوشتش را داده است. این ویژگی و خصلت منحصربه‌فرد بشر هم یک حق است و هم یک تکلیف. شرکت در انتخابات مصداق بارز استفاده از این حق و انجام تکلیف است، لذا اگر نگاه ما به این مقوله یک نگاه معنوی باشد همه ما هم حق داریم و هم تکلیف که در تشکیل جایگاهی که می‌خواهد درباره امورات سرنوشت ما تصمیم بگیرد، نقش فعال داشته باشیم.

امام‌جمعه گرگان افزود: در کنار این نگاه در هر حال ما به‌عنوان یک انسان در یک جامعه زندگی می‌کنیم، اگر نسبت به زندگی فردی و اجتماعی مان دغدغه داریم باید تلاش کنیم تا مسیر جامعه و تصمیم گیران امور جامعه به سویی برود که شرایط زندگی بهتر را برای ما فراهم کند.

نورمفیدی ادامه داد: در این نگاه یقیناً حضور در انتخابات و انتخاب نمایندگانی که بتوانند به‌درستی به وظیفه نمایندگی خود در تقنین قوانین و نظارت بر اجرای قانون عمل کنند، یک فعل کاملاً عُقلایی است و هر فرد عاقل وقتی در معرض شرایطی قرار می‌گیرد که به او اجازه داده می‌شود تا گزینشی کند و این گزینش حتماً در سرنوشت او مؤثر است، عقل به او حکم می‌کند که او هم نقش خود را ایفا کند و در این حرکت حضور مؤثر داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: این که مردم ما گرفتار مشکلات و کمبودهایی هستند موضوعی است کاملاً درست، اما باید فکر کنیم آیا این مشکلات با عدم شرکت ما حل می‌شود؟ یقیناً هیچ انسان مطلعی عدم مشارکت را راه‌حل مشکلات نمی‌داند، اما از آن سو اگر مردم ما مشارکت فعال، هوشمندانه و مطالبه گر داشته باشند و با شرکت گسترده خود نمایندگانی را انتخاب کنند که قدرت تحلیل و شناخت دقیق مشکلات و راه‌های برون‌رفت از این وضع را بلد باشند و مجلسی تشکیل شود که توجه‌اش به رفع مشکلات و پیشرفت کشور باشد، یقیناً می‌تواند برای همه مفید باشد.

وی تأکید کرد: لذا با هر تحلیل بخواهید به موضوع بنگیرد، آن رفتاری که می‌تواند برای برون‌رفت از این مشکلات به ما کمک کند، حضور مؤثر و انتخاب درست است؛ نه بی‌تفاوت بودن و عدم مشارکت.

امام‌جمعه گرگان در ادامه گفت: نماینده‌ای که می‌خواهد در جایگاهی قرار بگیرد که به قول حضرت امام راحل (رحمة الله علیه) در رأس امور کشور است، مطمئناً باید واجد شرایط خاصی باشد. در هر حال کشور و نظام ما ویژگی‌های خاص خودش را دارد و نمایندگان این مردم هم باید دارای شرایط خاص این جایگاه باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان بیان کرد: اگر به شاخص‌های مطرح‌شده توسط حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری توجه کنیم می‌بینیم این ویژگی‌ها را به‌کرات برای ما برشمرده‌اند؛ اینکه نماینده مردم ایران باید مؤمن، خدا ترس، ساده‌زیست، بدور از زندگی اشرافی، امانت‌دار، پاک‌دامن، هوشمند، مدیر، شجاع، صادق و معتقد به استفاده از کارشناسان دلسوز و مؤمن و همچنین همیشه با مردم و در بین مردم باشد. این‌ها ویژگی‌هایی است که باید در وجود فردی که می‌خواهد وکالت مردم مؤمن و دارای سابقه غنی در فرهنگ و تمدن بشری هستند را بر عهده بگیرد، جمع شده باشد و مردم ما هم سعی کنند این ویژگی‌ها را در انتخاب خودشان در نظر داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha