• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99022013760
  • منبع : نمایندگی زنجان

فرماندار شهرستان ایجرود تاکید کرد

لزوم توجه به مزیت نسبی ایجرود برای تولید کالا

لزوم توجه به مزیت نسبی ایجرود برای تولید کالا

ایسنا/زنجان فرماندار ایجرود بر توجه به مزیت‌های نسبی مناطق برای سرمایه‌گذاری و تولید کالا تأکید کرد.

باب‌الله فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای دست‌یابی به جهش تولید باید ابتدا راهکارهایی در مسائل کلان کشور ارائه شود و مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین اقدام کند و فرآیند صدور مجوزها و تغییر کاربری‌ها تسهیل شود.

وی تأمین مواد اولیه تولید، تسهیل سرمایه‌گذاری، تعدیل نرخ و سودهای بانکی، جدیت در جلوگیری از ورود کالای قاچاق و جایگزین کردن تولیدات داخلی با آن، اصلاح و تنظیم قوانین مالیاتی و توجه به مزیت‌های نسبتی تولید با در نظر گرفتن ظرفیت‌های منطقه‌ای را در تحقق جهش تولید مهم خواند.

فرماندار ایجرود با اشاره به اینکه تولید هر نوع کالایی در هر منطقه‌ای آسیب‌زننده است، عنوان کرد: برای تولید کالا باید به مزیت‌های نسبی آن توجه کرد؛ چراکه نمی‌توان هر کالایی را در هر منطقه‌ای با کیفیت و قیمت مناسب تولید کرد.

این مسئول به استفاده از فناوری روز دنیا در تولید و استفاده از فضای مجازی برای رقابت‌پذیری و فروش کالا تأکید کرد و گفت: در بحث‌های منطقه‌ای از اواخر سال ۹۷، یک شهرستان کمتر توسعه‌یافته در هر استان برای ارتقای شاخص‌ها انتخاب شدند که در استان زنجان، شهرستان ایجرود با این انتخاب توانست کانون توجه مدیران عالی و استانی قرار گیرد.

وی بیان کرد: برنامه‌هایی برای توسعه شهرستان ایجرود در حوزه‌های تولید، عرضه، بازار فروش و حمل و نقل در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل ریلی مسیر ارتباطی از زنجان به سمت زرین‌آباد و محل ایستگاه‌ها و باراندازها شناسایی شده و می‌توان در کنار واحدهای تولیدی و کارحانه‌های روی قرار گیرد تا جابه‌جایی کالا تسهیل شود.

فتحی در مورد بهره‌برداری از منابع آبی نیز تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ میلیون مترمکعب آب پشت مخزن سد گلابر ذخیره شده که در مصارف گوناگون صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و حتی در حوزه گردشگری این منطقه نیز میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه‌هایی ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه سد بلوبین بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: آب شرب همه روستاهای این شهرستان از این سد تأمین خواهد شد و بخشی از آب این سد به آبزی‌پروری اختصاص می‌یابد. همچنین با سرمایه‌گذاری در این حوزه، سهم تولیدات ماهی شهرستان ایجرود دو برابر می‌شود.

فرماندار ایجرود با اشاره به اینکه این شهرستان ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن محصولات کشاورزی را دارد، اظهار کرد: امسال توجه ویژه‌ای به کشت گندم دیم شده است و آمادگی داریم برای سرمایه‌گذاری حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

وی در مورد پتروشیمی نیز خاطرنشان کرد: به دلیل تحریم‌ها، تأمین تأسیسات و ماشین‌آلات با مشکلاتی مواجه شد و برطرف کردن مشکلات آن نیاز به تصمیم‌گیری کلان دارد که تجهیزات آن را هرچه‌زودتر به منطقه بیاورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha