• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99071309232
  • منبع : نمایندگی ایلام

آمار هشدار دهنده از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس ایلام

آمار هشدار دهنده از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس ایلام

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: مدارسی که بیش از ۵۰ درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل می‌شوند.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در سی و نهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت مدارس مبنی بر اینکه بیش از ۱۸۴ مدرسه در استان زیر ۵۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده اند و از زمان بازگشایی مدارس تاکنون ۵۸ معلم و ۵۱ دانش آموز مبتلا به کرونا شده اند، اظهار کرد: از عملکرد آموزش و پرورش در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس انتقاد دارم.

وی با بیان اینکه اگر روال به همین شکل پیش برود مدارس به یکی از عوامل مهم انتشار و شیوع بیماری کرونا مبدل خواهد شد ، گفت: وقتی بالای ۱۰۰ دانش آموز و معلم مبتلا به کرونا می شوند،ناقل بیماری برای خانواده های خود خواهند شد و باعث مرگ و میر افراد سالخورده و دارای بیماری زمینه ای می شوند.

استاندار ایلام تاکید کرد: اینکه امروز بالای ۵۰ نفر دانش آموز مبتلا به کرونا می شوند، این یک علامت و هشدار خطر است که باید جدی گرفته شود و با وجود  اینکه در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا، مصوب شده بود مدارسی که زیر ۷۰ درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند تا استاندارد شدن وضعیت بهداشت مدرسه تعطیل شوند اما به این مصوبه عمل نشد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونای استان برخی اطلاعیه های آموزش و پرورش در بحث کرونا را موجب سرگردانی دانش آموزان و اولیا عنوان کرد و گفت: در حالیکه مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا برای همه لازم الاجرا است اما چند بار است که آموزش‌ و پرورش با انتشار اطلاعیه هایی در خصوص این مصوبات ایجاد شائبه کرده و باعث سردرگمی در بین دانش اموزان و اولیا شده است.

وی در پایان به استناد مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا خواستار تعطیل شدن مدارسی که زیر ۵۰ درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، شد و گفت: اگر مسئول و یا مدیری خلاف مصوبات ستاد استانی کرونا عمل کند و جان دانش آموزان و معلمان را به خطر بیاندازد با او  برخورد قضایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha