• شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۰:۳۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99122316845
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کردستان:

توسعه راهنمای گردشگری در کردستان ضروری است

 توسعه راهنمای گردشگری در کردستان ضروری است

ایسنا/کردستان رئیس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کردستان، یکی از راهکارهای توسعه در انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری را تأمل و همکاری با سازمان‌های دخیل جهت گردشگری عنوان کرد.

کاوه پدیدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بعد از استان‌های اصفهان، فارس، کرمان، تهران، یزد و خوزستان انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در استان کردستان هم در سال ۹۱ باهدف کمک به توسعه گردشگری تأسیس‌شده است.

وی به مشکلات انجمن صنفی راهنمایان گردشگری اشاره کرد و افزود: در اوایل تأسیس این انجمن با توجه اینکه مردم استان شناخت کافی از راهنمایان گردشگری نداشتند به‌طور سنتی از آژانس‌ها جهت راهنمایی کمک می‌گرفتند کمتر به استقبال این انجمن می‌آمدند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کردستان، بابیان اینکه ارتباط راهنمایان گردشگری در میان استان‌ها از طریق کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان سراسر کشور برقرارشده است، ذکر کرد: به‌واسطه این کانون خوشبختانه توانستیم به‌صورت حقوقی با دفاتر و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارتباط بیشتری داشته باشیم و درخواست‌های صنفی و مشکلات خود را بیان و نسبت به حل آن‌ها اقدام کنیم.

به گفته پدیدار در استان کردستان بیش از ۵۰ راهنمای گردشگری به‌صورت فعال می‌توانند در تورهای گردشگری حضور یابند درواقع راهنمایان گردشگری به‌واسطه انجمن صنفی به آژانس‌های مسافرتی معرفی‌شده و به‌عنوان لیدر در تورها شرکت و جهت راهنما به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

وی یکی از مشکلات انجمن را نبود مکان عنوان کرد و گفت: باوجود اینکه چندین سال از تأسیس این انجمن می‌گذرد اما هنوز مکانی به این انجمن اختصاص داده نشده، در سال‌های گذشته قرار بر این بود که عمارت احمدزاده به دفتر تشکل‌های گردشگری تبدیل شود که تاکنون به دلیل ضعف مدیریت درگذشته از طریق روابط بدون ضوابط این امر انجام‌نشده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی، یکی از راهکارهای توسعه در انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری، تأمل و همکاری با سازمان‌های دخیل برای گردشگری برشمرد و ذکر کرد: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهرداری، محیط‌زیست، منابع طبیعی و شورای شهر می‌توانند در امر توسعه انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری در استان مؤثر واقع باشند.

پدیدار، کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان سراسر کشور را اقدامی تیمی ذکر کرد و گفت: باید بسیاری از ارگان‌ها نسبت به مشکلات انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری به‌خصوص در این شرایط همه‌گیری کرونا احساس مسئولیت کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال‌های گذشته قبل از شیوع کرونا هرساله در روز جهانی راهنمایان گردشگری جشنی در یکی از استان کشور برگزار می‌شد و این خود موجب افزایش ارتباط راهنمایان گردشگری در کشور بود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کردستان، یکی از معضل‌های استان را کمبود زیرساخت‌ها در صنعت گردشگری دانست و گفت: نبود اسپانسر و سرمایه‌گذار در امر گردشگری متأسفانه موجب شده که استان ما نتواند در روز جهانی راهنمایان گردشگری جشنی را میان گردشگران دیگر استان‌ها برگزار کند.

پدیدار با اشاره به ضربه کرونا به صنعت گردشگری دنیا، اظهار کرد: با شیوع این بیماری، حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری دچار زیان شدیدی شد که یکی از مهم‌ترین این حوزه‌ها، راهنمایان گردشگری بودند.

وی تصریح کرد: طی یک سالی که کرونا شیوع پیداکرده، به جزء تعداد انگشت‌شماری از راهنمایان گردشگری، مابقی به‌صورت ۱۰۰ درصدی غیرفعال بوده و فعالیتی نداشته‌اند.

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری کردستان گفت: راهنمایان گردشگری در صدر مشاغل آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا قرارگرفته‌اند و به نظر می‌رسد تا مدت‌ها بعد از فروکش شدن بیماری کرونا، این وضعیت بازهم تداوم داشته باشد.

پدیدار، دریاچه زریبار مریوان را همانند چاه نفتی برای استان کردستان عنوان کرد و افزود: دریاچه زریبار باوجود ظرفیت بسیار مناسب در امر گردشگری اما متأسفانه عدم توجه به این دریاچه موجب شده که روزبه‌روز بیشتر به نابودی نزدیک شود لذا از مسئولین درخواست دارم این مهم را موردتوجه قرار دهند چراکه این‌یکی از معضلات استان بشمار می‌آید.

وی همچنین ساماندهی مرز را نیز مهم برشمرد و گفت: مرز اولین ورود مسافرین و گردشگران به داخل استان است که ساماندهی و برقراری این مسیر می‌تواند نقش بزرگی در راستای جذب هر چه بیشتر مسافرین را داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha