• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400012312918
  • خبرنگار : 50311

ضرورت بهره گیری از آمبولانس هوایی در کهگیلویه و بویراحمد

ضرورت بهره گیری از آمبولانس هوایی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به وجود مناطق صعب العبور و کوهستانی و نبود راه های ارتباطی هموار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، از ضرورت بهره گیری از آمبولانس هوایی در این استان خبر داد.

جهانبخش وحدت نژاد افزود: وجود مناطق صعب العبور و کوهستانی، هم چنین نبود راه های ارتباطی هموار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، ضرورت بهره گیری از آمبولانس هوایی در استان را دوچندان کرده است.
وی اظهار کرد: اورژانس هوایی استان از سال ۱۳۹۵ تاکنون بالغ بر ۱۰۰۰ سورتی پرواز، بیش از ۹۰۰ بیمار قلبی، مادر باردار، مصدومین حوادث ترافیکی و... را به بیمارستان ها منتقل و موجب نجات حیات آنان شده است، این درحالیست که با توجه به اجاره ای بودن پایگاه، آشیانه و بالگرد اورژانس هوایی، سالانه هزینه های هنگفتی به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تحمیل می شود.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: در همین راستا مدیر، معاون فنی و عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان، هم چنین مسئول اورژانس هوایی یاسوج با دکتر حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و ضمن ارائه گزارش عملکرد، با بیان مشکلات اورژانس ۱۱۵ استان، خواستار مساعدت و توجه ویژه استاندار جهت رفع مشکلات و توسعه زیرساخت های این نهاد خدمت رسان شدند.
در این دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با عنایت به پیشنهاد و موافقت سازمان اورژانس کشور مبنی بر تخصیص بالگرد ملکی به استان‌هایی که دارای پایگاه و آشیانه ملکی هستند از قول مساعد خود خبر داد و عنوان کرد: با همراهی مدیریت فرودگاه یاسوج، همه ظرفیت ها و توان خود را برای ساخت پایگاه هوایی استان بکار خواهیم گرفت.
وی همچنین از مساعدت استانداری برای احداث ساختمان مرکز مدیریت، سه پایگاه کانکسی اورژانس ۱۱۵، ساخت سوله تخصصی و انبار پشتیبانی مدیریت بحران در استان خبر داد.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: ساماندهی تجهیزات مرتبط با بحران، تجهیزات بیمارستان صحرائی و محل امن برای انبار پشتیبانی، از اهداف ساخت و تجهیز این مرکز تخصصی در سطح استان است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ لازم به ذکر است اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد درسال ۹۹ با بیش از ۴۰ هزار ماموریت اورژانسی در سطح استان خدمات کاملا رایگان و قابل توجهی را به بیماران اورژانسی ارائه داده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha