• چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401032517645
  • خبرنگار : 50181

آغاز به‌کار سمپوزیوم بین المللی "راینوپلاستی و جراحی پلاستیک" در کرمانشاه

آغاز به‌کار سمپوزیوم بین المللی "راینوپلاستی و جراحی پلاستیک" در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه سمپوزیوم بین المللی دو روزه راینوپلاستی و جراحی پلاستیک با حضور متخصصان این حوزه از سراسر کشور و تعدادی از متخصصان بین‌المللی در محل بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه آغاز به کار کرد.

دکتر قباد محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، امروز(25 خرداد) در افتتاحیه این مراسم با اشاره به وقفه دو ساله‌ای که به دلیل شرایط بیماری کرونا در برگزاری همایش‌ها و سمینارها در سراسر کشور رخ داد، افزود: این نخستین سمینار علمی کرمانشاه در دوران بعد از کرونا است.

وی هدف از برپایی این رویداد را گرد هم آمدن صاحب نظران، پزشکان و اساتید حوزه راینوپلاستی، گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک اعلام کرد و ادامه داد: همایش هایی از این دست تاثیر بسزایی در انتقال تجارب علمی دارند، خصوصا در رشته‌های مهم نظیر جراحی که استفاده از دانش روز بسیار مهم است، در غیراینصورت پزشکان  از علم روز عقب خواهند ماند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این دو سال عمده همایش‌های علمی در سراسر جهان به صورت آنلاین برگزار می‌شد، تاکید کرد: سمینارهای آنلاین به اندازه سمینارهای حضوری در انتقال دانش و تجربیات اثرگذار نیست.

محمدی در ادامه کرمانشاه را یکی از قطب‌های مهم درمانی و جراحی کشور از دیرباز دانست و عنوان کرد: اگرچه در سال‌های جنگ کمی دچار عقب افتادگی شدیم و خروج نخبگان را داشتیم، اما خوشبختانه طی سال‌های اخیر این کاستی ها به خوبی جبران شد و هم اکنون شاهد پزشکان، جراحان و اساتید ارزشمندی در کرمانشاه هستیم که از مهمترین پتانسیل‌های استان به شمار می‌روند.

وی هم مرزی با عراق را ظرفیت دیگری برای کرمانشاه دانست که باعث می‌شود بیماران متعددی از این کشور برای استفاده از خدمات درمانی و جراحی به ما مراجعه کنند.

در ادامه منوچهر فاضلی دبیر اجرایی سمپوزیوم راینوپلاستی و جراحی پلاستیک نیز با بیان اینکه  دوره‌های قبلی این سمپوزیوم در کشور برگزار شده، اظهار کرد: این اولین دوره بعد از پاندمی کرونا است که در کرمانشاه برگزار می شود.

وی هدف اصلی این رویداد را تبادل تجربیات در خصوص جدیدترین روش‌های درمانی و جراحی در زمینه‌های تخصصی گوش، حلق و بینی و جراحی پلاستیک اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha